مدیرعامل آبفا: قطع آب آشامیدنی تربت حیدریه در تابستان به حداقل می‌رسد

تربت‌حیدریه - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: با اقدامات و طرح در دست انجام؛ قطع آب آشامیدنی مشترکان این شهرستان اعم از شهری و روستایی در تابستان امسال به حداقل ممکن می رسد که البته موفقیت آن نیازمند همکاری مردم است.

علیرضا عباسی روز ‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در حال اجرای طرح هوشمندسازی شبکه توزیع آب آشامیدنی تربت حیدریه هستیم که با اتمام آن جدول قطع هفتگی شهرستان برای همیشه برچیده و حذف خواهد شد.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر مدیریت شبکه توزیع آب آشامیدنی تربت حیدریه توسط انسان به شکل فشارسنجی انجام می شود که به تبع آن باز و بسته شدن شیر فلکه ها عملیاتی می‌شود اما با اجرای طرح هوشمندسازی فقط جنبه نظارتی آن از سوی همکاران صورت خواهد گرفت چراکه "سیستم و نرم افزار" برنامه ریزی و اجرای کار را بر عهده خواهد داشت.

مدیرعامل آبفا: قطع آب آشامیدنی تربت حیدریه در تابستان به حداقل می رسد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: اجرای طرح هوشمندسازی توزیع آب آشامیدنی شهرستان با استفاده از توان نیروهای داخلی شرکت در حال انجام است.
عباسی ادامه داد: هوشمندسازی توزیع آب؛ تنها مانع قطعی در شبکه توزیع می‌شود مثلا به دلایلی همچون قطع برق یا مشکلات فنی مشابه روند کار مختل خواهد شد که از حوزه اختیارات همکاران خارج است هرچند اساسا در بحث موفقیت کار نیازمند همکاری و تشریک مساعی مردم در بحث صرفه جویی هستیم.
وی با یادآوری استمرار خشکسالی بویژه در خراسان رضوی افزود: هدر رفت آب شبکه توزیع تربت حیدریه نزدیک به ۱۵ درصد است که برای رفع آن نیازمند همکاری مردم و نوسازی خط انتقال هستیم که قطعا در پایداری و تامین آب اثرگذار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه همچنین گفت: طرح جبران کمبود آب آشامیدنی تربت حیدریه با اجرای شبکه جدید از مناطق همجوار به مرکز شهرستان با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر ریاست جمهوری کلید خورد و طبق برنامه زمان بندی در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید که باعث پایداری بیشتر شبکه می شود.
عباسی تصریح کرد: مطالعات طرح بلندمدت تامین آب شرب تربت‌حیدریه توسط شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی نیز در دست انجام است و منتظر ابلاغ آن هستیم.

وی میزان تولید و مصرف آب آشامیدنی تربت حیدریه را در زمان حاضر به دلیل برخی ملاحظات اداری بیان نکرد.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قطب کشاورزی خراسان رضوی است و بدون احتساب بخش های منتزع شده از این شهرستان طی سالهای اخیر؛ افزون بر ۲۲۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha