۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85123426
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خانواده‌های اهدا کننده عضو در یزد تجلیل شدند + فیلم

یزد- ایرنا- خانواده‌های اهداکننده عضو روز شنبه در مراسمی با حضور مسوولان استان یزد در سالن جوادی بیمارستان شهید صدوقی این استان تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در این مراسم که به مناسبت روز ملی اهدا عضو ( ۶ خردادماه) برگزار شد گفت: : خانواده های متوفیان اهدا کننده اعضای بدن با اهدا عضو بدن عزیز خود، زندگی دوباره را به بیماران نیازمند هدیه کردند.

علی اکبر عزیزی، با بیان اینکه اقدام این خانواده ها بسیار ارزشمند است و این اوج ایثار و فداکاری است اظهار کرد: این خانواده ها با خدای خود معامله کردند.

وی ضمن قدردانی از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: این استان در اهدا عضو در جایگاه نخست کشور قرار دارد که نشان از ایثارگری و فداکاری مردم این استان و تلاش این مجموعه است.

شیرین ترین تصمیم در تلخ ترین لحظات

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم ضمن قدردانی از خانواده های اهدا کننده عضو در استان گفت: این خانواده ها در تلخ ترین لحظات زندگی خود زیباترین و شیرین ترین تصمیم را گرفتند و جان دوباره به همنوع خود دادند.

دکتر سید مهدی هاشمی افزود: این خانواده ها باعث شدند نفسی که به شماره افتاده است جان تازه ای بگیرد و از دل یک مرگ، یک زندگی بخشیده شود، این بسیار شیرین است.

وی ادامه داد: خانواده های اهدا کننده عضو رنج از دست رفتن عزیزان خود را با شیرینی این آیه شریفه که "هرکسی انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است" جبران کنند.

مرگ روزانه ۱۰ بیمار نیازمند به پیوند

رئیس مرکز مدیریت پیوند دانشگاه علوم پزشکی یزد هم تعداد بیماران نیازمند به عضو پیوندی در کشور را بیش از ۲۵ هزار نفر بیان کرد و گفت: روزانه هفت تا ۱۰ نفر بیمار نیازمند پیوند در کشور جان خود را از دست می دهند.

دکتر علی دهقان با اشاره به فرهنگ غنی از خودگذشتگی و بزرگ‌منشی مردم یزد افزود: این دانشگاه سال گذشته در بین ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور در زمینه اهدای عضو رتبه اول را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود هفت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند که حدود یکهزار مورد آنها منجر به اهدای عضو می شود افزود: از ابتدای راه‌اندازی مرکز پیوند عضو در دانشگاه علوم پزشکی در استان تاکنون ۳۵۰ مورد اهدا عضو انجام شده است.

دکتر دهقان با بیان اینکه تاکنون ۶۰ مورد عمل پیوند ۲۰ مورد پیوند قلب و یک مورد پیوند مغز استخوان انجام شده است تصریح کرد: هشت عضو اصلی بدن از جمله کبد، کلیه، قلب و ۵۳ مورد عضو غیر اصلی از جمله تاندون، از یک فرد دچار مرگ مغزی شده می‌تواند اهدا شود و افراد زیادی را از معلولیت و مرگ نجات دهد.

در این مراسم از خانواده های اهدا کننده عضو تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha