استاندار اردبیل: کتابخانه‌های عمومی به نام مفاخر منطقه نامگذاری شود

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل گفت: برای نامگذاری کتابخانه‌های عمومی این استان باید چهارچوبی مشخص تعیین شده و در انتخاب این نام‌ها از اسامی مفاخر زنده منطقه استفاده شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری اردبیل ، سیدحامد عاملی در نشست با اعضای انجمن کتابخانه های عمومی استان اظهار کرد: تا زمانی که مفاخر و الگوهای فرهنگی استان زنده هستند باید به جامعه معرفی شده و مورد تجلیل قرار بگیرند.

وی بر لزوم تجلیل از مفاخر حوزه فرهنگ و هنر و کتاب و کتابخوانی و افرادی که اقدامات ویژه‌ای در امر فرهنگ‌سازی کتاب داشته‌اند ، تاکید کرد.

استاندار اردبیل: کتابخانه‌های عمومی به نام مفاخر منطقه نامگذاری شود

تاکید بر فرهنگ‌سازی مطالعه در بین نسل جوان

استاندار اردبیل همچنین با بیان اهمیت کتابخوانی و استفاده از تجربیات نسل‌های گذشته در رشد و پیشرفت، ترویج فرهنگ کتابخوانی برای نسل جوان را با تشریح تأثیر مطالعه در بهبود وضعیت زندگی مورد تاکید قرار داد.

عاملی ادامه داد: در کشورهای توسعه‌ یافته فرهنگ مطالعه در بین تمام آحاد جامعه نهادینه شده و لازم است این فرهنگ آن‌گونه که باید در بین نوجوانان و دانش‌آموزان ما نیز به‌طور عملی ترویج و عملی شود.

وی با بیان این‌که فردی که دانایی دارد زندگی با کیفیت‌تری دارد، افزود: تاکنون نتوانسته‌ایم آگاه‌سازی لازم را در خصوص ارزش و اهمیت مطالعه در بین جامعه و دانش‌آموزان انجام دهیم که باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی از سوی آموزش‌ و پرورش و کتابخانه‌های استان اردبیل در این زمینه عملی شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: مدیریت مناسب اوقات فراغت دانش‌آموزان و ترغیب به کتابخوانی، فعال نگهداشتن کتابخانه‌های مدارس در فصل تابستان برای بهره‌مندی دانش‌آموزان و همچنین باز بودن کتابخانه‌های عمومی در بعدازظهرهای تابستان نیز از جمله موارد مهم برای فرهنگ‌سازی و ترغیب مطالعه در بین دانش‌آموزان است.

وی بیان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه کتابخانه‌سازی در شهرستان‌های خلخال و پارس‌آباد و آمفی‌تئاتر کتابخانه مرکزی اردبیل مورد تاکید بوده و اعتبارات این پروژه‌ها تامین می‌شود.

استان اردبیل از دیرباز مهد پرورش علما و دانشمندان و خاستگاه بزرگان بوده و افراد برجسته علمی و فرهنگی در دامن این دیار فرهنگ دوست و عالم پرور تربیت یافته و در خدمت جامعه بوده اند، علما و افرادی چون استاد سیدعبدالرحیم خلخالی ، آیت‌الله یکتایی ، سلطان‌الذاکرین استاد سلیم موذن‌زاده ، عباسقلی یحیوی ، حاج باباخان ، حجت الحق حکیم الهی اردبیلی ، آیت الله مجتهد اردبیلی ، آیت الله مقدس اردبیلی ، آیت الله سید عبدالکریم اردبیلی ، آیت الله مروج اردبیلی ، بیضا اردبیلی ، استاد بابا صفری ، دکتر یوسف معماری ، منعم اردبیلی ، عاصم کفاش و ده‌ها چهره نامدار دیگر که آثار ، مجسمه‌ها، عکس‌ها و تابلوهای خطی نفیس و تاریخی آنها در موزه عمارت شهرداری اردبیل در معرض نمایش قرار گرفته و حکایت از ادوار پربار تاریخ این استان دارد.

در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۲ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۵ باب از آنها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۷ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهادهای خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha