۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۲۳
کد خبرنگار: 5253
کد خبر: 85122195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه امام خمینی(ره) از طریق بیداری مردم بود

تهران - ایرنا - تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: راه امام از مسیر کودتا، شورش و ترویج خشونت نبود بلکه از طریق بیداری مردم بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در مراسم گرامیداشت شصتمین سالروز تاسیس حزب موتلفه اسلامی در حسینیه جماران گفت: به روان بنیانگذاران موتلفه به خصوص مرحوم عسگراولادی و حبیبی درود می‌فرستیم و برای همه آن بزرگواران دعای علو درجات داریم.

تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) اضافه کرد: در مسیر جریانات سیاسی، همه به دنبال سعادت جامعه بودند البته بودند کسانی که به دنبال سعادت خود بودند و کار به جامعه نداشتند اما می‌شود گفت که همه جریانات سیاسی به دنبال سعادت ملت بودند و حتی برخی به دنبال سعادت بشریت بودند.

وی تصریح کرد: از افتخارات بزرگ حزب موتلفه تعیین مرز با جریان ناتریالیستی و کمونیستی است. تقریبا هرکسی می‌خواست روشنفکری خود را نشان بدهد، حرف چپ می‌زده است که البته همان‌ها هم به دنبال سعادت جامعه بودند.

حجت الاسلام خمینی ادامه داد: چرا کار حزب موتلفه مهم بود؟ زیرا میلیون‌ها نفر در آن زمان در جهت آرمان کمونیستی کشته شدند. چون نقطه اتکای موتلفه به مرجعیت شیعه بوده و این مسیر را نرفته است.

وی با طرح اینکه درباره سعادت بشریت اختلاف نظر وجود دارد، افزود: عده‌ای می‌گویند سعادت در لیبرالیسم افسارگسیخته است، عده‌ای آن را در نهلیسم می‌دیدند اینجاست که اختلافی بین دین‌داران و بقیه به وجود می‌آید.

حجت الاسلام خمینی افزود: برای دین‌داران مرگ پایان خط نیست و ادامه‌ دارد. لذا اگر دنیا را می‌خواهید، باید با نگاه و توجه به آخرت باشد که این از مهم‌ترین مسائل در گام دوم انقلاب است.

تولیت حرم مطهر امام (ره) درباره راهکاری که امام برای سعادت بشریت داشت، توضیح داد: یک راهکار این است که جمهوری اسلامی را تاسیس کنیم که نظامی برخاسته از مردم و دستورات دین است.

حجت الاسلام خمینی تاکید کرد: راهی که امام برای سعادت بشریت می‌رفتند، از مسیر کودتا، شورش و ترویج خشونت نبود بلکه از مسیر بیداری مردم بود.

وی کار موتلفه را در همین راستا دانست و افزود: امام به اعضای موتلفه می‌گفتند بروید با کارهای تشکیلاتی به مردم خوبی کنید تا دل‌های مردم جذب شود.

حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه سعادتی که به دنبال آن هستیم، فردی نیست، اظهار کرد: سعادت را در دنیای همراه با آخرت از مسیر جمهوری اسلامی دنبال می کنیم.

وی تاکید کرد: برای کار تشکیلاتی باید به دل مردم رفت و با آنها گفت‌وگو کرد.

تولیت حرم مطهر امام خمینی اظهار داشت: مغناطیس امام بود که مردم را جذب کرد و توانسته بود سعادت را مطابق فطرت انسان‌ها و به درستی علامت‌گذاری کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha