پیام انقلاب اسلامی ایران بازگشت دین به عرصه اجتماعی بود

تهران- ایرنا- تولیت حرم امام خمینی (ره) گفت: انقلاب اسلامی ایران پیام بزرگی به جهان دارد و آن بازگشت معنویت به عرصه اجتماعی است و برای اولین مرتبه در دنیا بود که انقلابی دینی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) در سمینار گفتگوهای بین‌المللی گفتمان توحیدی اخلاقی امام خمینی در دنیای معاصر؛ دستاوردها و آینده فرارو، اظهار داشت: انقلاب اسلامی که به وقوع پیوست پیامی برای فراتر از مرزهای ایران داشت و بسیار هم شنیده شد.

وی گفت: این پیام بازگشت دین به عرصه جامعه بود، قبل از انقلاب اگر کسی قرار بود مبارزه می‌کرد باید دارای تفکرات کمونیستی می‌بود یا تن به نظم سرمایه‌داری می‌داد.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) افزود: حتی داستان مبارزات فلسطین در دوره پیش از انقلاب اسلامی، جریانی چپ‌گرا (مارکسیستی) بود.

حجت‌الاسلام خمینی تصریح کرد: در کشورهای آمریکای جنوبی هم می‌بینیم که جریانات انقلابی آنها نشات گرفته از تفکرات مارکسیستی بودند و این وضعیت در کشورهای آفریقایی هم بدین ترتیب بود.

وی ادامه داد: اما انقلاب اسلامی پیام بزرگی دارد و آن بازگشت معنویت به عرصه اجتماعی است و برای اولین مرتبه در دنیا بود که انقلابی دینی شکل گرفت.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) بیان کرد: همه به دنبال سعادت هستند و کسانی که به دنبال تعالی جامعه هستند هم سعادت را می‌جویند، اما سعادت فقط در قالب زندگی نادی خوب تعریف می‌شود یا اینکه دنیا در بهترین حالت ممکن باشد و آخرت هم فراموش نشود.

حجت‌الاسلام خمینی گفت: اما همه اینها نباید فردای بعد از مرگ شما و دیگران را از بین نبرد، اما باید دید با چه پیوستی باید این کار را انجام دهیم.

وی بیان کرد: اینکه بگوییم چون باید به دنیای دیگر برویم، این دنیا هر طور که شد موردی ندارد، اما پیام انقلاب اسلامی ما این بود که اینجا باید خوب زندگی کنیم که آن طرف هم خوب زندگی کنیم.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) تصریح کرد: انقلاب اسلامی پایه‌گذار تفکری است که دینداران را به عرصه فعالیت اجتماعی کشانده است به نحوی که مبارزات در فلسطین از جریان چپ به مبارزاتی دینی تغییر رویه می‌دهد.

حجت‌الاسلام خمینی افزود: بعد از انقلاب اسلامی همه دینداران در جهان به این نتیجه رسیدند که ما باید دنیا را بهتر کنیم تا آخرت خوبی را هم تجربه کنیم و رهبر این جریان فکری حضرت امام راحل بود که لحظه به لحظه این موضوعات را باور داشت.

وی بیان کرد: شاگردان امام قبل از فراگیری فقه، اخلاق را از ایشان یاد می‌گرفتند، زیرا امام در تمام زندگی خود به یاد خدا بوده و همه عالم را محضر خدا می‌دانست.

حجت‌الاسلام خمینی افزود: این تفکر است که می‌گوید ما نباید دنیا را در آغوش ستمگران رها کنیم و یک مؤمن حقیقی نباید در برابر ظلم ساکت بنشیند، چراکه آخرتش مورد سوال واقع می‌شود.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: ساختن زندگی این‌طرف لازمه‌اش وارد کردن دین در عرصه اجتماعی است و اینکه نباید به آن بی‌تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: ما باید نسبت به همه چیز از جمله ظلم، فقر، تبعیض و بی‌عدالتی حساس باشیم و بی‌تفاوت عبور نکنیم.

حجت‌الاسلام خمینی بیان کرد: عبادت خدا یعنی سر به بالین هیچ کس یا چیزی غیر از خدا نگذاریم که می‌تواند قدرت و ثروت و امثال اینها باشد.

تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) تصریح کرد: اینکه برخی گفتند دین افیون توده‌هاست یعنی دین در خدمت سرمایه‌داری است و این به معنی کردن اشتباه دین بود، چرا که دین درست را متوجه نشدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دینداری که با ظلم مقابله نکند و تلاشی برای از بین بردن فقر نداشته باشد، دیندار نیست.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha