فاز اول کارخانه بسته‌بندی میوه در بیله‌سوار مغان افتتاح شد

اردبیل - ایرنا - فاز اول کارخانه بسته‌بندی میوه با حضور استاندار اردبیل و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی در بیله‌سوار مغان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل روز چهارشنبه در آیین افتتاج این کارخانه گفت: برای احداث و راه‌اندازی فاز اول این کارخانه با اشتغال‌زایی ۲۵ نفر ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

نادر تقی‌زاده افزود: فاز دوم این کارخانه نیز در قالب احداث سردخانه با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال‌زایی ۵۰ نفر و فاز سوم هم در قالب احداث کارخانه پنبه پاک کنی با ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۵۰ نفر اجرا خواهد شد.

تقی زاده ادامه داد: در صورت راه‌اندازی کامل این کارخانه برای ۶۰۰ نفر فرصت اشتغال در منطقه بیله‌سوار مغان فراهم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین در بازدید از عملیات اجرایی سه طرح کشاورزی بیله‌سوار مغان افزود: طرح تولید نشاء مکانیزه بذر و تولید بذر هیبرید سبزی و صیفی توسط شرکت کیمیا بذر زرین مغان با مساحت یک هکتار با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست اجرا است که برای اجرای آن با اشتغال ۹ نفر بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

تقی‌زاده همچنین از کلنگ‌زنی سردخانه ۲ هزارتنی با صرف ۲۵۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۱۰ نفر خبر داد و گفت: طرح فرآوری بادام زمینی، پودر سیر و کره بادام زمینی با ظرفیت یک‌هزار و ۵۰۰ تن در بیله‌سوار مغان قابل افتتاح است که با راه‌اندازی آن برای ۲۰ نفر فرصت اشتغال فراهم می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: احداث این کارخانه از سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تاکنون برای تکمیل آن ۶۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی و ۲۵۰ میلیارد ریال از محل آورده شخصی هزینه شده است.

بیله‌سوار مغان در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha