دعوت از فرهیختگان علمی و آموزشی برای طراحی سؤالات آزمون‌های سراسری

تهران- ایرنا- رییس سازمان سنجش آموزش کشور، از فرهیختگان نظام علمی و آموزشی کشور دعوت کرد در طراحی سؤالات آزمون‌های سراسری دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشارکت کنند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان سنجش آموزش کشور، عبدالرسول پورعباس با اشاره به سیاست‌های کلان سازمان سنجش در مسیر توسعه آزمون‌های استاندارد و شیوه‌های نوین برگزاری الکترونیک و هوشمند، افزود: در مرحله نخست در نظر است برای آزمون‌های سراسری دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از ظرفیت‌های علمی و تخصصی موجود در دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی کشور، همچنین معلمان و دبیران وزارت آموزش و پرورش سراسر کشور برای طراحی سؤالات با رعایت استانداردهای لازم استفاده شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: هدف‌گذاری سازمان سنجش آموزش کشور، حرکت در مسیر استفاده کاربردی از فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان در برگزاری آزمون‌های الکترونیکی و بدون کاغذ است. در مسیر تحقق این هدف اقدامات زیادی در بخش‌های مختلف باید صورت گیرد که نیازمند مشارکت اساتید، معلمان و صاحب‌نظران در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و مدارس است و امید است با هوشمند سازی گام به گام مراحل مختلف آزمون‌ها زمینه آرامش و رضایت بیشتری برای داوطلبان و خانواده‌های آنان فراهم شود.

عضویت ۳ هزار و ۳۰۰ عضو هیات علمی و معلم در سامانه

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه طراحان سؤال آزمون‌ها از اواخر سال گذشته اظهار داشت: تاکنون بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر از اعضای هیات علمی و معلمان سراسر کشور برای عضویت در سامانه اقدام کرده‌اند.

پورعباس گفت:‌ برای مشارکت در طراحی سؤال تا کنون بیش از ۹۲ هزار عنوان سرفصل درسی برای آزمون‌های سراسری در سامانه پیش‌بینی شده است که سه هزار و ۱۱۷ عنوان سرفصل مربوط به آزمون سراسری در مقطع کارشناسی، ۴۹ هزار و ۶۷۰ سرفصل مربوط به آزمون کارشناسی ارشد و بیش از ۳۹ هزار عنوان سرفصل مربوط به رشته‌های مختلف آزمون دکتری است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از فرهیختگان نظام علمی و آموزشی کشور دعوت کرد با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و سامانه طراحان سؤال به آدرس www.iais.sanjesh.org در این سامانه نام نویسی و اقدام به طراحی و ارسال سؤال کنند. متقاضیان پس از نام نویسی، تکمیل مشخصات و احراز هویت می‌توانند نسبت به ارسال سؤالات پیشنهادی برای آزمون‌های مختلف اقدام کرده و این سؤالات پس از ثبت در مخزن سوال و طی فرآیند داوری در بانک سؤال الکترونیکی استفاده خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha