۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85119049
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمیدتی: نیروهای واکنش سریع سودان تا پایان «کودتا» حضور خواهند داشت

تهران-ایرنا- فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان اعلام کرد که نیروهایش تا زمان پایان «کودتا» ارتش عقب‌نشینی نخواهند کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رویترز، «محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان گفت که نیروهایش تا پایان «کودتا» ارتش، عقب‌نشینی نخواهند کرد.

با وجود دستیابی طرف‌های درگیر در سودان به توافقی در شهر جده عربستان برای برقراری آتش بس، اما درگیری‌ها به شکل پراکنده همچنان ادامه دارد.

طرف‌های درگیر در سودان بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در شهر «ام درمان» استان خارطوم به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شد که در نتیجه آن تاکنون دستکم حدود یک‌هزار تن کشته شدند.

فولکر پرتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سودان و رئیس مأموریت انتقال یکپارچه سازمان ملل متحد در سودان روز دوشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: بر اساس برآوردهای اولیه، در درگیری های سودان، بیش از ۷۰۰ نفر از جمله ۱۹۰ کودک کشته و ۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند و بسیاری نیز مفقود هستند.

این مقام سازمان ملل اضافه کرد: این درگیری ها بیش از یک میلیون نفر را آواره کرده اند که بیش از ۸۴۰ هزار نفر به مناطق روستایی و سایر ایالت های سودان پناه برده اند و ۲۵۰ هزار نفر دیگر از مرزهای سودان خارج شده اند. نزدیک به ۸ هزار نفر از جمعیت آواره زنان باردار هستند.

نماینده سازمان ملل در امور سودان تأکید کرد که طرفین باید به طور جدی و با حسن نیت برای پیشبرد یک آتش بس واقعی با یک مکانیسم نظارتی قوی، در گفتگوها مشارکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha