تاکید استاندار کرمان بر بازسازی ساختمان تاریخی مرکز اسناد استان

کرمان- ایرنا- استاندار کرمان گفت: تسریع در تعیین مکان مناسب و بازسازی ساختمان تاریخی مرکز اسناد کرمان برای حفظ اسناد و میراث‌ قدیمی مورد تاکید است. 

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمد مهدی فداکار صبح ضمن بازدید از مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب شرق کشور تسریع در تعیین مکان مناسب و بازسازی ساختمان تاریخی مرکز اسناد کرمان را اولویت اول برای حفظ اسناد و میراث‌های قدیمی مرکز دانست و حفاظت از کتب خطی، مذاکره جهت تهیه ساختمان مقاوم برای این مرکز تاکید کرد.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان نیز در این بازدید گفت: می‌توان ساختمان‌های مازاد دستگاه‌ها را شناسایی و در شورای تامین مطرح کرد و به طور موقت برای حفظ اسناد و میراث‌های قدیمی این ساختمان ها در اختیار سازمان اسناد قرار گیرد.
محمدعلی گلاب‌زاده رییس مرکز کرمانشناسی نیز گزارشی از فعالیت‌ها، پژوهش‌ها و کتاب‌های قدیمی منتشر شده مرکز و همچنین معرفی قسمت‌های مختلف مرکز پرداخت.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب‌ شرق نیز در این بازدید گفت: از نظر فیزیکی ،ساختمان با مشکلات عدیده‌ای برای نگهداری اسناد روبه رو است و با این وجود تلاش کردیم تا اسناد تاریخی و کتاب‌ها در مکان و شرایط خوبی به لحاظ دما و رطوبت نگهداری شوند تا از آسیب در امان بمانند.
ریحانه شهیدی تاکید کرد: با توجه به قدمت تاریخی و سابقه غنی فرهنگی، با کمک مسئولان ذی‌ربط ابتدا ساختمان مطلوبی برای این مجموعه فراهم شود تا بتوانیم از سندهای خطی و یا روزنامه‌های قدیمی و حتی کتابچه‌های درس قدیمی را به آنجا منتقل کنیم.
استاندار کرمان همچنین با همراهی معاون عمرانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی از خانه تاریخی اوشیدری بازدید کرد و در خصوص بازسازی و تبدیل آن به بازارچه صنایع دستی و همچنین کارگاه‌های ورکشاپ و قرار گرفتن دو محور فرهنگ و هنر در کنار یکدیگر بحث و گفت وگو شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha