۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۲۴
کد خبر: 82917988
T T
۰ نفر

مركز اسناد جنوب شرق از محققان حمایت می كند

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۹:۲۴
کد خبر: 82917988
مركز اسناد جنوب شرق از محققان حمایت می كند

كرمان - ایرنا - مدیر مركز اسناد و كتابخانه جنوب شرق كشور حمایت از پژوهشگران و محققان در راستای شناخت و معرفی بیش از پیش منطقه جنوب شرق را یكی از اهداف خود در جایگاه مدیریت این مركز اعلام كرد.

به گزارش ایرنا، معصومه رفیع‌ پور روز چهارشنبه در نشست معارفه و تكریم روسای جدید و سابق سازمان اسناد و كتابخانه های استان كرمان با حضور مشاور رئیس جمهوری افزود: یكی از اهدافم در پذیرفتن این مسئولیت خدمت به فرهنگ اسلامی است.
وی از برنامه ریزی به منظور گسترش فناوری های نوین و پاسبانی از اسناد جنوب شرق كشور به عنوان دیگر اهداف خود در راستای پذیرفتن مسئولیت مدیریت مركز اسناد و كتابخانه های جنوب شرق استان كرمان نام برد.
مدیركل پیشین مركز اسناد و كتابخانه ملی جنوب شرق كشور نیز گفت: یكی از بهترین اقداماتی كه در سه سال گذشته در این مركز انجام شده معرفی بیش از پیش سازمان اسناد است.
حجت الاسلام محمد محمودآبادی افزود: سازمان اسناد و كتابخانه های ملی جنوبشرق با وجود تمام تلاش‌ های انجام شده هنوز جایگاه واقعی خود را در حوزه فرهنگ بدست نیاورده است و اكنون نام این سازمان زبانزد فرهیختگان است.
وی تصریح كرد: با انعقاد تفاهمنامه‌ تاریخ شفاهی در صدد انتشار تاریخ شفاهی در مركز كرمان شناسی هستیم.
وی تاكید كرد: بهترین مكان برای نگهداری و پاسداشت اسناد و تاریخ مكتوب سازمان اسناد و كتابخانه ملی است.
مدیر مركز كرمان شناسی نیز گفت: قدیمی‌ ترین سند استان كرمان مربوط به چند هزار سال قبل از میلاد است.
سید محمدعلی گلاب‌ زاده افزود: كرمان خاستگاه و زادگاه خط است لذا باید جایگاه این استان را تصویرگری كنیم.
مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری كرمان نیز بانوان كرمانی را دارای یك جایگاه خاص دانست و گفت: 313 مدیر زن در استان كرمان فعالیت دارند.
فاطمه سادات حسینی تاكید كرد: وضعیت مدیران میانی استان كرمان نسبت به سایر استان‌ های كشور مناسب است.
وی افزود: زنان كرمانی در مشاركت های سیاسی و اجتماعی نیز رتبه نخست را دارند.
طی حكمی از سوی مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان اسناد و كتابخانه های ملی كشور معصومه رفیع ‌پور به عنوان مدیركل جدید مركز اسناد و كتابخانه ملی جنوب شرق كشور منصوب شد.
3029/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها