۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85117519
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۷ درصد مدارس استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85117519
۲۷ درصد مدارس استان زنجان نیاز به مقاوم سازی دارد

زنجان - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: حدود ۵۰۲ مدرسه معادل ۲۷ درصد از هزار و ۸۶۰ مدرسه استان نیاز به مقاوم سازی دارد.

حمیدرضا اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۵۵ مدرسه معادل سه درصد از مدارس استان نیز در وضعیت تخریبی است که بازسازی و مقاوم سازی آنها در اولویت کاری برنامه های اداره کل نوسازی مدارس استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش استان شد، ادامه داد: امسال تلاش ما این است با بهره گیری از تمام ظرفیت های موجود بتوانیم حداقل ۱۵۰ کلاس درس را به آموزش و پرورش استان تحویل دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: از ۱۵۰ کلاس درس هدفگذاری شده، در نظر داریم حدود ۸۰ کلاس درس تا شهریورماه و هفته دولت آماده بهره برداری شود تا دانش آموزان از ابتدای مهر در کلاس های نوساز مشغول آموزش و یادگیری شوند.

وی با اشاره به نبود مدرسه در شهرک‌های اقماری شهر زنجان، تصریح کرد: در شهرک سازی ها ضروری است فضاهای آموزشی مشخص و احداث شود اما متاسفانه شاهد برخی کم‌کاری ها از سوی متولیان امر بوده ایم و پیگیر هستیم تا چالش های موجود در این شهرک ها نیز به زودی مرتفع شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۳۵ طرح مدرسه سازی استان در دست اجراست که با بهره برداری از آنها بخش قابل توجهی از نیاز فضای آموزشی استان تامین می‌شود.

جمعیت دانش آموزی استان در حال حاضر بالغ بر ۲۱۴ هزار نفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha