کار ویترینی در فعالیت‌های تربیتی نتیجه‌بخش نیست

زنجان – ایرنا – مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت شناخت مقضیات دانش آموزان در اجرای برنامه‌های تربیتی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: کار ویترینی در این حوزه به نتیجه مطلوب منجر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام "محمدحسین پورثانی" روز شنبه در نشست تشریحی و توجیهی برنامه ها و فعالیت های تابستانی کشور که به میزبانی زنجان برگزار شد، به لزوم کم کردن فاصله بین معلم و دانش آموز اشاره کرد و افزود: در اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی باید مطابق شرایط و اقتضائات جدید عمل کنیم ولی متاسفانه در این حوزه همچنان ادامه دهنده همان برنامه های چند دهه قبل هستیم.

وی با بیان اینکه پیام ها و اثرات فعالیت های تربیتی باید به کف مدرسه برسد، اظهار کرد: این موضوع نیازمند شناخت دقیق از دانش آموزان است که امروز بسیار متفاوت از نسل های گذشته هستند.

حجت الاسلام پورثانی با بیان اینکه در اجرای برنامه های جدید باید جرأت و جسارت داشته باشیم، گفت: کمی گرایی افراطی در برنامه های تربیتی، نابودکننده است و باید به سمت دانش آموز محوری و فرآیند محوری در این برنامه ها حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد جدید آموزش و پرورش در اجرای برنامه های فرهنگی و تربیتی، فرآیند محوری است، افزود: برای کار در حوزه های تربیتی باید نگاه وظیفه محور داشته باشیم چرا که با نگاه کارمندی نمی شود کاری در این حوزه پیش برد.

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود، مردمی سازی و تمرکز زدایی را از محورهای عمده فعالیت های تابستانی مدارس در سال جاری برشمرد و گفت: امسال اختیارات بیشتری در این خصوص به استان ها واگذار شده است.

رویکرد جدید در برنامه های تربیتی، سازنده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه تعلیم و تربیت به مثابه ۲ بال است که زمینه ارتقا و رشد جامعه را فراهم می کند، افزود: در دولت سیزدهم تداوم این ۲ رکن اساسی در کنار مقوله تربیت و تزکیه در آموزش و پرورش دنبال می شود.

علی اسماعیلی افزود: در شرایط کنونی، اهمیت برنامه های تربیتی در مدارس بیش از پیش مورد توجه است.

وی به لزوم شناخت کامل از مخاطب در اجرای برنامه های تربیتی تاکید کرد و ادامه داد: مشخصات و مختصات نسل جدید، بسیار متفاوت است و ما برای کار با این مخاطبان نیازمند توانمندسازی نیروهای انسانی فعال در امور فرهنگی و تربیتی هستیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha