۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۰۵
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85116876
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جشن میلاد حضرت معصومه (س) در مرکز خراسان‌شمالی برگزار شد

بجنورد- ایرنا- همزمان با اولین روز از دهه کرامت جشن میلاد حضرت معصومه (س) و روز ملی دختر، با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت در آستان مقدس امامزاده سید عباس(ع) بجنورد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار مرکز خراسان شمالی شامگاه شنبه همزمان با اولین روز از دهه کرامت در آستان مقدس امامزاده سیدعباس(ع) گرد هم آمده اند تا بار دیگر ارادت و دلبستگی خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت ثابت کنند.

در این آیین برنامه های متنوع فرهنگی از جمله اهدای جوایز به دختران هم نام حضرت معصومه(س)، اجرای سرود و مدیحه سرایی برگزار شد.

سخنران مراسم نیز به تبیین ویژگی های شخصیتی حضرت معصومه (س) پرداخت و بر ضرورت الگوگیری بانوان از سیره آن حضرت تاکید کرد.

گزارش خبرنگاران ایرنا از امام زادگان و بقاع متبرکه در سایر شهرستان های خراسان شمالی نیز حاکی از آن است که مردم با حضور در این اماکن میلاد حضرت معصومه (س) را جشن گرفتند.

جدای از این مراسم دوستداران اهل بیت (ع) در مناطق مختلف خراسان شمالی با چراغانی، پخش شکلات و شیرینی میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختران را گرامی داشتند.

جشن میلاد حضرت معصومه (س) در مرکز خراسان‌شمالی برگزار شد

به گزارش ایرنا، حضرت معصومه (س) در اول ذیقعده سال ۱۷۳ هجری در شهر مدینه چشم به جهان گشود و این بانوی بزرگوار از همان آغاز در محیطی پرورش یافت که پدر و مادر و فرزندان همه به فضایل اخلاقی آراسته بودند.

ایشان به دلیل فشاری که بر اطرافیان امام کاظم (ع) وجود داشت ازدواج نکرد و در سال ۲۰۱ هجری قمری، به قصد دیدار برادر به سوی خراسان حرکت کرد.

این بانوی بزرگوار وقتی به ساوه رسید بیمار شد و پس از عزیمت به قم از دنیا رفت که بر اساس روایات، زیارت قبر مبارک شان دارای ثواب فراوانی است.

روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت خورشیدی سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه (س) خواهر امام هشتم حضرت رضا (ع) و آغاز دهه کرامت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha