۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85116329
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک‌سوم از کشتزارهای جوین خراسان رضوی با پهپاد سمپاشی شد

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: به منظور افزایش بهره‌وری، در سال جاری یک‌سوم از کشتزارهای این شهرستان خراسان رضوی علیه سن غلات و دیگر آفات به وسیله پهپاد سمپاشی شد.

علی اکبر قارزی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سمپاشی مزارع با پهپاد به دلیل امکان کنترل هوشمند، دقیق و یکنواخت انجام می شود که این موضوع سبب افزایش بهره‌وری در عملکرد سمپاشی و جلوگیری از اتلاف سم ناشی از خطای انسانی در به کارگیری ابزار و محدودیت‌های وسایل و ماشین آلات می شود.

وی اظهار داشت: پهپاد به علت حرکت پروازی باعث جلوگیری از خسارت و کاهش عملکرد محصول شده و قابلیت به کارگیری برای سم‌پاشی در نقاط سخت گذر را نیز دارد و از بروز بیماری‌های تنفسی و مسمومیت کشاورزان نیز می‌کاهد.

قارزی گفت: در شرایط کنونی که امنیت غذایی به عنوان یکی از مهمترین اولویت های کشور محسوب می شود، باید با ترویج کشاورزی نوین و استفاده از فناوری و دانش روز، کشاورزان را در مسیر تولید محصولات سالم و باکیفیت یاری کرد.

وی افزود: هم اینک چهار دستگاه پهپاد در شهرستان جوین برای سم پاشی مزارع کشاورزی وجود دارد و کارگاه های آموزشی و ترویجی نیز برای ارتقای دانش کشاورزان و استفاده از سامانه های نوین برگزار شده است.

گستره زمین‌های باغی و زراعی جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده این منطقه گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است.

شهرستان جوین به مرکزیت شهر نقاب، ۱۲ هزار بهره بردار در بخش های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha