نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: افزایش ظرفیت حجاج ایرانی در حال پیگیری است

مشهد -ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: افزایش ظرفیت حجاج ایرانی یکی از مسائل مطرح شده با کشور عربستان است، چراکه با ظرفیت کنونی اختصاص یافته برای تشرف یک میلیون زائر ایرانی در انتظار سفر حج، ۱۵ سال زمان می‌برد.

حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب روز جمعه و در حاشیه همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۲خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گسترش روابط دیپلماتیک با کشور عربستان منجر به افزایش حضور زائران ایرانی در کنار پیگیری سایر موضوعها خواهد داشت.

وی بیان کرد: از حدود ۲ میلیون نفری که طی سالهای ۱۳۸۵ و ۱۳۸۶ برای انجام این فریضه ثبت نام کرده اند، تاکنون یک میلیون نفر از کل کشور برای حج تمتع به این سفر مشرف شدند.

سرپرست حجاج ایرانی بیان کرد: راهکارهای مختلفی برای افزایش حضور زائران ایرانی برای زیارت خانه خدا در نظر گرفته شده است و از جمله آنها تلاش شد تا در کنار کاهش حضور عوامل اجرایی و خدماتی در حد امکان بتوانیم تعداد افراد زائر را افزایش دهیم و با این رویکرد توانستیم امسال ۲ کاروان به تعداد حجاج ایرانی بیفزاییم.

سرپرست حجاج ایرانی در پاسخ به آخرین وضعیت سفر عمره حجاج ایرانی نیز اظهار کرد: هنوز خبری وجود ندارد و امیدواریم در زمان حضور در کشور عربستان بتوانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

۲۶ کاروان از خراسان رضوی با جمعیت چهار هزار و ۱۰ نفر مدینه قبل و همچنین پنج هزار و ۸۳۵ نفر در قالب ۴۰ کاروان مدینه بعد هستند.

هفت کاروان با حضور هزار و ۶۰ نفر به زائران اهل سنت خراسان رضوی تعلق گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha