پرواز مشهد- جده پس از به روزرسانی توافقهای گذشته برقرار می‌شود

مشهد-ایرنا- رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی گفت: خط پروازی مشهد- جده پس از گفت و گوی مسوولان هوایی و به روزرسانی توافق های پروازی گذشته از سرگرفته خواهد شد.

محمد بهشتی منفرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خط پروازی مشهد- جده بعد از مذاکرات مسوولان بخش هوایی ۲ کشور ایران و عربستان در نخستین فرصت ممکن برقرار می شود.

وی با اشاره به تداوم فعالیت هیات عربستانی در مشهد افزود: از سرگیری پروازها از مشهد به عربستان ارتباطی با نشست مشترک با هیات سعودی در این شهر ندارد و منوط به گفت وگوی مسوولان بخش هوایی ۲ کشور است.

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در خراسان رضوی گفت: امروز بازدید هیات عربستانی از هتل های مشهد ادامه دارد و به احتمال جمع بندی نهایی فردا دوشنبه در نشست مشترک ارائه خواهد شد.

بهشتی منفرد پیشتر در نشست با هیات فنی عربستان سعودی گفته بود: به زودی و تا قبل از حج تمتع شاهد بازگشایی سفارت و سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ریاض و جده خواهیم بود و زائران ایرانی نیز برای حج تمتع و عمره و زیارت مرقد شریف حضرت نبی اکرم (ص) عازم مکه مکرمه و مدینه منوره خواهند شد.

رییس هیات سعودی نیز در جریان سفرش به مشهد گفت: این دیدار در ماه مبارک رمضان صورت گرفته و باعث خیر و برکت است و بعد از چند روز از مشهد مستقیم به وطنمان باز می گردیم و منتظر ورود زائران و بازرگانان ایرانی به عربستان هستیم.

ناصر بن عوض آل غنوم اضافه کرد: امیدواریم پس از سفر هیات های فنی، روابط ۲ کشور برادر و مسلمان ایران و عربستان در بخش های فرهنگی و اقتصادی نیز توسعه یابد و زمینه سفر اتباع ۲ کشور به ویژه ایرانیان برای سفر به مکه مکرمه و مدینه منوره و شرکت در مراسم حج فراهم شود.

به گزارش ایرنا، هیات فنی عربستان سعودی به ریاست "ناصر بن عوض آل غنوم" در ادامه سفر به جمهوری اسلامی ایران روز جمعه (۲۵ فروردین) برای بازدید از سرکنسولگری عربستان در مشهد و بررسی نحوه بازگشایی آن وارد این کلانشهر شد و در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد این شهر مورد اسقبال محمد بهشتی منفرد رییس دفتر نمایندگی شمال و شرق وزارت امور خارجه قرار گرفت.

مطابق برنامه ریزی سازمان حج و زیارت آغاز سفرها برای حج تمتع در سال جاری اواسط خرداد ماه خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha