بسیاری از مشکلات بخش طارم با تکمیل خدمات دولت سیزدهم مرتفع می شود

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین با اشاره به اینکه اقدامات خوبی برای بخش طارم سفلی آغاز شده، گفت: بسیاری از مشکلات این بخش با تکمیل و بهره برداری از پروژه های در دست احداث مرتفع خواهد شد و چهره متفاوتی را از این منطقه شاهد خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری بخش طارم سفلی، اظهار کرد: مسایل و مشکلات مطرح در این جلسه موضوعات جدید و مغفولی نیست و به طور قطع امکان برطرف شدن تمامی آنها در مدت زمان کوتاه وجود ندارد ولی برای رفع این مشکلات باید ضمن اولویت بندی، براساس اولویت و نیازهای مردم منطقه اقدام لازم به عمل آید.

وی تصریح کرد: بیشتر مسایل مطرح شده در این جلسه خوشبختانه در کانون برنامه ریزی های استان و در فرآیند رفع آنها قرار دارد تا جایی که برخی از مشکلات در کوتاه مدت و برخی دیگر نیز در میان مدت حل و فصل خواهد شد.

اعلایی با بیان اینکه نباید بخش طارم سفلی را منطقه ای محروم قلمداد کرد چرا که ممکن است این مساله آثار خوبی برجای نگذارد، افزود: بخش طارم با این حجم از فرصت های خدادادی، مردمی نجیب و شریف، ظرفیت های بکر کشاورزی و گردشگری را نمی توان منطقه محروم قلمداد کرد.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه بایستی برنامه ریزی های مناسبی در راستای اعتلای مزایای منطقه و برطرف شدن مشکلات انجام داد، اضافه کرد: زمینه سازی برای یکپارچگی و وحدت این بخش از استان به لحاظ توسعه ای از اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که اگر گرفتار گفت و شنودهای غیر اتحاد آفرین شود منجر به کند شدن آهنگ توسعه، عدم جذب گردشگر و در نهایت عقب ماندن از بسیاری ظرفیت ها منطقه می شود.

به گفته اعلایی، یکی از موضوعات مهمی که در استان پیگیری می شود موضوع ایجاد ظرفیت برای ارتقا تقسیمات کشوری منطقه است که البته مشخص نیست این مساله در چه زمانی به نتیجه برسد اما در دستور کار ما است.

وی یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، در سه سال آینده مشکل آب شرب روستایی و شهری و همچنین معضل جاده های روستایی استان قزوین برطرف خواهد شد که بخش طارم در این زمینه در اولویت خواهد بود.

اعلایی با بیان اینکه برای حمایت از زیتون کاران این بخش طرح های ابتکاری مختلفی را تاکنون انجام داده ایم، گفت: زیتون طارم سفلی بایستی به درستی در سطح کشور شناسانده شود که انجام آن در دستور کاری جدی استان است و در همین رابطه نیز در صدد هستیم تا مکان مناسبی را در بیشترین ترددها در آن جریان دارد برای فروش و عرضه این محصول آماده سازی کنیم.

در جلسه شورای اداری بخش طارم بیش از ۲۰ برنامه برای توسعه و آبادانی این منطقه مصوب شد که در دستور کار معاونت های مربوطه در استانداری قزوین قرار می گیرد.

بخش طارم سفلی با ۱۰۷ روستای دارای سکنه در غرب استان قزوین واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha