سه هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت

ساوه - ایرنا - معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون سه هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی راکد و غیر فعال در نقاط مختلف کشور به چرخه تولید بازگشت.

علی رسولیان روز سه شنبه در جریان سفر به شهرستان ساوه و در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه چه برنامه‌هایی برای حمایت از صنایع کوچک در سال مهار تورم، رشد تولید در این سازمان پیگیری می‌شود اظهار کرد: دولت سیزدهم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و منویات رهبر معظم انقلاب نگاه حمایتی ویژه‌ای به صنایع کوچک دارد.

وی اضافه کرد: در این راستا علاوه بر اینکه سال گذشته میزان سرمایه گذاری در زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی با ۳.۲ برابر افزایش به ۱۲۰ هزار میلیارد رسیده امسال نیز ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع در اختیار سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی برای هزینه کرد در این زمینه تخصیص یافته است.

رسولیان در خصوص بازگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید نیز افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون سه هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشته که تعداد آنها سال گذشته یک هزار و ۷۵۰ واحد بوده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: ۲ هزار و ۷۰۰ واحد که زیر ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کردند نیز در برنامه افزایش ظرفیت مشکلات آنان مرتفع شده و با تلاش‌های بخش خصوصی و حمایت دولت هم اکنون با بیش از ۵۰ درصد فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: امسال نیز برای حمایت از صنایع واحدهای کوچک زیر ۱۰۰ نفر اشتغال ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات در اختیار این سازمان پرداخت می‌شود.

رسولیان گفت: این تسهیلات برای اولین بار در سال جاری و در راستای سیاست‌های حمایتی دولت به واحدها با مشارکت بانک صنعت و معدن پرداخت می شود که ۲ هزار میلیارد ریال آن توسط این سازمان و چهار هزار میلیارد ریال نیز توسط بانک عامل تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: این تسهیلات در راستای رفع مشکلات موانع تولید واحدهای کوچک از جمله سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه و خرید دستگاه، تجهیزات و عوامل تولید پرداخت خواهد شد.

رسولیان با اشاره به اینکه صندوق ضمانت تسهیلات تا سقف ۳۰ میلیارد ریال وزارت صنعت معدن و تجارت نیز دیگر ابزار حمایتی از صنایع کوچک در راستای حمایت از تولید است یادآور شد: در برنامه هفتم پیشنهاد شده که این صندوق علاوه بر ضمانت بتواند به عنوان صندوق توسعه صنایع کوچک، تامین مالی داشته باشد.

وی گفت: هم اکنون با حمایت‌های انجام شده تقاضا برای سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی کشور زیاد شده است و عمده شرکت های مستقر در این شهرک ها در حال ارایه و اجرای طرح توسعه خود هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: در طول خدمت دولت سیزدهم بیش از پنج هزار واحد تولیدی در شهرک های صنعتی به بهره برداری رسیده که نسبت به دوره گذشته خود حدود ۱۴ درصد رشد داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha