۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85109900
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سیاست‌های جمعیتی گذشته اشتباه بود و باید آنرا جبران کرد

قزوین - ایرنا - سرپرست فرمانداری قزوین گفت: سیاست های جمعیتی گذشته در راستای کاهش تولد و جمعیت در گذشته اشتباه بود و باید آنرا با اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت جبران کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامحسن اسلامی‌صدر روز شنبه در نشست قرارگاه جمعیت شهرستان قزوین با اشاره به بحران کاهش جمعیت در کشور، تصریح کرد: پیش از دهه ۹۰، سیاست کاهش جمعیتی بدون دوراندیشی در کشور اجرا و به صورت افراطی و گسترده شعار فرزند کمتر زندگی بهتر تبلیغ شد.

وی با اشاره به اثرات مخرب پیری جمعیت برای هر جامعه و کشور، افزود: گاهی یک تبلیغ یا آموزش، کشور را برای چندین سال دچار بحران می‌کند به طوری که حتی با فعالیت و هزینه گزاف نمی‌توان آن را در زمان کوتاهی جبران کرد.

این مسوول ادامه داد: سیاست در پیش گرفته سیاست غلطی بود که تا اوایل دهه ۹۰ ادامه داشت و مقام معظم رهبری با نگاهی دوراندیش در این دوره با اشاره به این که بحران کاهش جمعیت در کمین است بر تغییر سیاست‌های جمعیتی تأکید کردند.

سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین اظهار کرد: علی‌رغم تاکید بسیار صورت گرفته در حال حاضر اقدام شاخصی در حوزه جوانی جمعیت شاهد نیستیم، اگرچه می‌دانیم که سیاست کاهش جمعیت و کنترل جمعیت به مراتب راحت‌تر است چرا که سیاست ضدتوسعه است.

وی افزود: با کاهش توسعه و عدم رسیدگی به راه، آموزش، درمان و موارد دیگر ناخودآگاه کاهش جمعیت رخ می‌دهد اما افزایش جمعیت باید همراه با توسعه باشد و این عمل به مراتب سخت‌تر است؛ علاوه بر توسعه باید مواردی مانند کنترل تورم، افزایش امید به زندگی و در نظر گرفتن تسهیلات نیز مورد توجه قرار گیرد.

اسلامی‌صدر یادآور شد: اگر هر دستگاهی وظیفه خود در راستای فرزندآوری را به خوبی اجرا کند زیرساخت‌های لازم جهت افزایش جمعیت فراهم می‌شود بنابراین برای هر سازمان برنامه‌ای در نظر گرفته شده است که انتظار داریم به صورت جدی در این حوزه ورود پیدا کنند تا شاهد روند کاهش جمعیت در سطح شهرستان نباشیم‌.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha