استاندار قزوین:‌ مسایل فرهنگی در حوزه فرزندآوری نباید مورد غفلت قرار گیرد

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین با تاکید بر اینکه باید برای رشد جمعیت همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد، گفت: مسایل فرهنگی در حوزه فرزندآوری نباید مورد غفلت و بی توجهی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مهدی اعلایی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه رویداد جوانی جمعیت و تجلیل از فعالان این حوزه افزود: جمعیت از مسایل مهم کشورها به شمار می رود و نقش مهمی در رشد و توسعه آنها و تعیین وضعیت شان در آینده دارد.

وی ادامه داد: امروز خیلی از کشورهای به ظاهر توسعه یافته با بحران جدی جمعیت روبرو هستند و پیری شهروندان آنها و کمبود نیروی انسانی آنها را با چالش های جدی روبرو کرده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه کشورهای دارای بحران جمعیت در پیشبرد اهداف توسعه ای خود با مشکل روبرو هستند، گفت: یکی از دلایل تسهیل در پذیرش مهاجران در برخی کشورهای توسعه یافته نداشتن نیروی انسانی کافی و رسیدن به وضعیت اضطرار در حوزه جمعیت است.

وی اظهار کرد: کشور ما نیز با چالش پیری جمعیت روبروست و باید از همه ابزارها و ظرفیت های قانونی از جمله در بخش فرهنگ و اقتصاد برای حل این چالش بهره برد.

اعلایی با بیان اینکه نیروی انسانی مهم ترین و بزرگترین سرمایه های یک کشور هستند و توسعه را رقم می زند، اظهار کرد: سرمایه و فناوری بدون وجود نیروی انسانی راه به جایی نخواهد برد.

استاندار قزوین به نقش جمعیت در ایجاد امنیت برای جوامع اشاره کرد و گفت: در حوزه های امنیتی و دفاعی نیز از نقش جمعیت نباید غافل شد زیرا جمعیت جوان در جوامع خود تولیدکننده امنیت است و نقش بازدارندگی دارد.

اعلایی اظهار کرد: دولت و مجلس تصمیمات راهگشایی در حوزه رشد جمعیت و فرزندآوری دارند که در لایه میانی و پایینی مدیریتی باید به شکل مطلوب تری اجرا شوند و عملیاتی شوند.

وی افزود: قزوین با توجه به ظرفیت های فرهنگی و اقتصادی خود می تواند در حوزه پیشبرد و اجرای سیاست های جوانی کشور رتبه نخست را کسب کند و مدیران اجرایی و نهادها و شخصیت های موثر در این حوزه باید بیش از پیش تلاش به خرج دهند.

در پایان این برنامه از فعالان حوزه جوانی جمعیت تجلیل شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha