نماینده مردم ساوه: عدالت‌محوری در برنامه‌ریزی‌ها به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد

اراک - ایرنا - نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت‌محوری در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر ویژه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجاالاسلام « محمد سبزی» روز شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی در اراک، افزود: باید برنامه‌ریزی‌ها در راستای عدالت محوری به گونه‌ای باشد که دور دسترسترین مناطق هم دیده شود.

وی بیان کرد: نباید نگاه‌ها تنها به مراکز استانی باشد و توسعه‌یافتگی در دیگر مناطق دیده نشود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه ادامه داد: توجه به مراکز استانی میراثی است که از سال‌های سال اتفاق رخ است.

حجت‌الاسلام سبزی اظهار کرد: استاندار مرکزی، نگاه استانی دارد و این دیدگاه جای تشکر و تقدیر دارد و امید است ادامه‌دار باشد.

وی گفت: دومین موضوع مهم در برنامه‌ریزی‌ها، توجه به اولویت‌ها و حرکت بر اساس آمایش سرزمینی است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هم‌اکنون نرخ بیکاری در ساوه و زرندیه منفی است و بسیاری از شرکت‌ها برای پیدا کردن نیروی کار دست و پا می‌زنند اما در نقاط دیگر استان نرخ بیکاری بالا است و اگر بر اساس آمایش حرکت شود این مشکلات ایجاد نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سبزی عنوان کرد: برخی برنامه‌ریزی‌های غلط گذشته موجب حاشیه‌نشینی‌های امروز و سایر مشکلات و آسیب‌ها شده است.

وی تاکید کرد: صنعت به اندازه کافی در استان مرکزی توسعه یافته، اما کشاورزی مغفول مانده و امروز امنیت غذایی کشور بسته به کشاورزی است و بودجه‌های این بخش ناچیز است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: سران سه قوه مولدسازی را تصویب کردند، این مهم خوب است اما با فروش متفاوت است و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام سبزی عنوان کرد: دستگاه‌های مختلف باید مردم را در امور مختلف مشارکت دهند و تلاش شود تا مردمی‌سازی بیش از پیش صورت گیرد.

در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی پنج مسئله اساسی فرهنگی این استان برای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور تصویب شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha