خسارات حوادث ترافیکی با اصلاح فرهنگ رانندگی و ایمن سازی خودرو و جاده‌ها کاهش می‌یابد

یزد- ایرنا- رئیس کل دادگستری استان یزد گفت:خسارات حوادث ترافیکی در سایه اصلاح فرهنگ رانندگی و با ایمن سازی خودروها و جاده‌ها حاصل می شود و در این زمینه باید اقدامات عملی پیشگیرانه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری استان یزد،غلامعلی دهشیری در دیدار با مدیرعامل صندوق تأمین خسارت های بدنی کشور افزود: گفتمان سازی مطالبات جامعه در ریشه یابی علمی حوادث و خسارات و تلاش در مسیر اصلاح امور و زمینه های حادثه ساز باید در دستور کار قرار گیرد و در این رابطه ماموریت صندوق تأمین خسارت های بدنی برای کاهش اطاله دادرسی، جبران فوری خسارت های بزه دیدگان و ترمیم آلام حادثه دیدگان است که نباید تحت تأثیر برخی مسائل دچار چالش شده و از اهداف اصلی خویش جا بماند.

این مقام قضایی با بیان اینکه استان یزد در ۵ راه مواصلاتی زمینی و ۶ راه مواصلاتی ریلی کشور قرار دارد، تصریح کرد: طبیعی است که آمار برخی از حوادث در استان یزد بالاتر از دیگر مناطق کشور باشد که در این زمینه پرداختن به تأمین زیرساخت های جاده ای، اصلاح نقاط حادثه ساز و تأکید بر استفاده از بیمه های مرتبط می تواند در کاهش مشکلاتناشی از حوادث و همچنین پیشگیری حوادث موثر باشد.

وی ادامه داد: استان یزد یکی از قطب های پزشکی برای استان های شرقی و جنوبی کشور است و همین موضوع باعث افزایش تردد و به دنبال آن افزایش حوادث رانندگی شده که باید این موارد در افزایش سرانه درمانی و دارو و پرداخت خسارت استان لحاظ شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با تأکید بر تکلیف اجرای بیمه برای خدمات ریلی، بیان کرد: با توجه به تردد زیاد قطار در استان و پیشینه برخی حوادث در سنوات اخیر، باید تکلیف قانونی خدمات ریلی بر انجام بیمه مرتبط نیز پیگیری شود.

وی بر تقویت سطح تعاملات و همکاری های دادگستری و صندوق تأمین خسارت های بدنی به منظور ارائه خدمات شایسته به شهروندان تأکید کرد و افزودن برخی خدمات این صندوق را گامی در جهت تسهیل امور آحاد جامعه ذکر کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد همچنین برای حل مشکلات و چالش های صندوق تأمین خسارت های بدنی در استان دستورات و تأکیدات لازم را به حوزه های قضایی استان ابلاغ کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha