۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85107813
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پویایی روابط عمومی‌ها موجب رشد و توسعه اطلاع‌رسانی می‌شود

رشت _ ایرنا _ استاندار گیلان گفت:پویایی روابط عمومی‌ها موجب رشد و بالندگی ارتباط بین مردم و مسئولان و توسعه اطلاع رسانی مناسب در جامعه می‌شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در جلسه شورای روابط عمومی‌های گیلان عنوان کرد: انتظارات از روابط عمومی‌ها در حد مطلوب است اما هم اینک اطلاع رسانی به عنوانی بخشی از نقش و وظایف مهم روابط عمومی در تعاملات با رسانه و مردم در استان در حد مطلوب و مورد انتظار نیست.

وی عنوان کرد: ضمن آنکه امروز دستگاهها و مجموعه های استان از ظرفیت رسانه‌های مجاز و تایید شده استان برای تبیین مباحث مختلف، اقدامات و خدمات انجام شده بهره لازم را نمی برند و جایگزین آن رسانه های غیرمجاز و شبکه های مجازی نامعتبر است.

وی اظهار کرد: مدیران روابط عمومی می‌توانند با تعامل سازنده وکارآمد رسانه ها به مرز شکوفایی برسند چون رسانه ها هستند که در اکثر مواقع افکار عمومی را مدیریت می کنند.

نماینده عالی دولت در استان افزود: روابط عمومی ها واسط ارتباط دستگاهها با مردم هستند و هنرش یک روابط عمومی موثر آن است که این ارتباط و تعامل را به خوبی برقرار کرده و پاسخگوی انتظارات ، شبهات و ابهامات ذهنی مردم باشد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها دیدبان حوزه خود هستند، عنوان کرد: باید از طریق روابط عمومی ارتباط مردم با حاکمیت و دولت و همچنین با بدنه نظام برقرار شود.

وی اضافه کرد: اگر مردم سوالات عدیده و فراگیری از یک دستگاه داشته باشند این خود نشان می دهد که روابط عمومی آن دستگاه عملکرد خوبی ندارد.

استاندار گیلان با اشاره به برخی چالش های استان از جمله پسماند، محیط زیست، پیری جمعیت و پایین بودن نرخ تولد گفت : چقدر رسانه ها و روابط عمومی های مربوطه به این مسائل و چالش های پرداخته و نسبت به تبیین و ارائه مباحث کارشناسی و تحلیلی آن ها برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه اقدام نموده اند.

وی با تاکید بر اینکه باید وضعیت موجود روابط عمومی ها را از نظر کیفی ارتقا دهیم، عنوان کرد: این بخش ها نیازمند منابع انسانی ماهر ، متخصص و با تجربه است نیروهایی که با کار و تخصص روابط عمومی آشنا باشند و بدین منظور آموزش مستمر و تلاش برای دانش افزایی در روابط عمومی ها اقدامی موثر است.

عباسی در ادامه گفت: اگر عملکرد روابط عمومی خوب باشد، آن دستگاه مورد نقد غیرمنصفانه قرار نمی گیرد.

استاندار گیلان تصریح کرد: باید روابط عمومی ها تمام تلاش و کوشش خود را بکار بندند تا عملکرد دستگاهها به خوبی انعکاس داده شود و ارتباط و تعامل مردم با دستگاه هم به درستی برقرار شود.

وی اظهار کرد: امروز با وجود اینکه دولت تلاش بسیاری در حوزه های مختلف انجام داده و می دهد اما عملکرد آن به خوبی انعکاس داده نمی شود و نقش روابط عمومی در این بخش بسیار زیاد است چون آنان حلقه اتصال بین مردم و دستگاهها هستند.

وی تصریح کرد: به هر حال باید با عملکرد و فعالیت مناسب روابط عمومی ها، استان را از فقر ارتباط بین مسئولان و مردم به غنای فرهنگی و ارتباطی تبدیل شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha