۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85107523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفرهایی از جنس امید و سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 85107523
سفرهایی از جنس امید و سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج - ایرنا - حضور مدیران ارشد اجرایی دولت جهادی و مردمی سیزدهم از معاونان رئیس جمهور گرفته تا وزیر کشور در فاصله زمانی کمتر از یک هفته و امروز هم حضور وزیر میراث فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد نشان از روند شتابان توسعه و سازندگی در این دیار عقب نگهداشته شده از قافله پیشرفت تا چند دهه قبل دارد.

به گزارش ایرنا ، این بازدیدهای بی وقفه که بمنظور رصد روند پروژه های شاخص و کلیدی در دست اجرا ، انجام می گیرد از سویی نشان از تحقق وعده های دولت صادق و از سویی بیانگر حضور فعال و میدانی استاندار به عنوان نماینده عالی دولت و تیم اقتصادی اش طی حدود دوسال اخیر دارد که استان را به کارگاه عمرانی تبدیل کرده و قطعا با به سرانجام رسیدن این پروژه ها با اعتبار تزریقی بالای هفت هزار میلیارد تومان از محل سفر نخست رئیس جمهور بخشی از عقب ماندگی تاریخی توسعه این دیار جبران خواهد شد و استان را بر روی ریل سازندگی قرار خواهد داد.

سفرهایی از جنس امید و سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد

به گفته استاندار کهگیلویه و بویراحمد وزیر کشور در مدت یکسال گذشته چندین بار به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده که قطعا این سفرها ضمن دستاوردهای لازم در سرعت بخشی به روند اجرای طرحها و تامین اعتبار لازم جهت تکمیل طرحها ، به نوبه خود هم در عملکرد استانی دولت مثبت و مطلوب ارزیابی می شود.

در ادامه این بازدیدهای میدانی مدیران ارشد کشوری باز امروز هم شاهد حضور وزیر میراث فرهنگی و فردا حضور ایت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور هستیم که دنبال کردن این خط حضور مدیران علاوه بر دیپلماسی فعال نماینده عالی دولت ، اقدامی در راستای توسعه همه جانبه استان از شتاب بخشیدن به کارهای عمرانی و صنعتی گرفته تا فرهنگی و مذهبی است که بدون شک خروجی آن شکوفایی قابلیت های نهفته استان در راستای توسعه پایدار و همه جانبه خواهد بود.

در شرایط کنونی و فضای حاکم کاری بر استان که در سایه توجه دولت مردمی و جهادی سیزدهم پدیدار شده فعال شدن و پای کار آمدن دیگر ارکان حکومتی در کنار حوزه اجرایی می تواند از فضای ایجاد شده به بهترین نحو در جهت شتاب بخشی به روند توسعه استان کمک شود و با ارتقای شاخص های توسعه فاصله این منطقه را با دیگر نقاط برخوردار کشور کم و کمتر کند.

سفرهایی از جنس امید و سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد

اقدامات تحولی انجام گرفته و در دست انجام تیم مدیریتی استان در ماههای آغازین سال ۱۴۰۲که با حضور میدانی مدیران ارشد کشور همراه شده بخوبی نشانگر حرکت به سمت تحقق شعار سال یعنی مهار تورم و رشد تولید دارد .

دولت سیزدهم که با شعار مردمی بودن سرکار آمده توجه به محرومیت‌زدایی از چهره شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را با تلاش برای تکمیل طرح های کلان آغاز کرد و اینک ثمره تکاپوی مسئولان در رسیدن به ایستگاه های پایانی پروژه ها شاخص و ملی چون سد چم شیر، کارخانه پتروشیمی گچساران، جاده پاتاوه به دهدشت، تصفیه خانه آب شهر یاسوج و احیای کارخانه قند در کنار دهها طرح بزرگ اقتصادی اماده کلنگ زنی نمایان شده است.

طرح هایی که با بهره برداری از آنان قرار است طی یکی دوماه آینده عملیاتی شود ،می توان نه تنها شاهد رفاه ساکنان کهگیلویه و بویراحمد بلکه تداعی گر امید به بهبود معیشت مردم این دیار نیز هست.

حالا شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی که سال ها در انتظار طرح های کلان برای رونق تولیدات صنعتی، کشاورزی پایدار و بهبود معیشت خود بوده اند امیدوار به تحقق آرزوهای دیرینه خود شده اند.

سفرهایی از جنس امید و سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد

از آنجا که یکی از راهبردهای سرعت بخشیدن به قطار توسعه پایدار ، نظارت های میدانی دولتمردان است معاون اجرایی رئیس جمهور در نیمه اول اردیبهشت ماه جاری کهگیلویه و بویراحمد میزبان مردم این استان بود تا در یک برنامه زمانبندی شده و فشرده وضعیت روند حدود ۳۱پروژه شاخص مصوبات سفر هیات دولت به استان را رصد میدانی کند که این مهم بر سرعت بخشی به لحاظ زمانی و تامین بخشی از نیازهای اعتباری طرحهای در آستانه تکمیل نیاز سنجی شد.

سفرهایی از جنس امید و سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد

در ادامه این سفر باز حضور وزیر کشور را در راستای ارزیابی از آخرین کارهای انجام گرفته طی مدت حدود دوسال گذشته شاهد بودیم که ضمن رصد میدانی کارهای عمرانی به مسائل فرهنگی و برنامه ریزی در جهت کاهش آسیب های اجتماعی منطقه و حتی برنامه ریزی لازم برای آیین اربعین نیز از چشم ها دور نماند و در حقیقت یک سفر کوتاه نیمروزی که تا بامداد روز بعد نیز ادامه داشت پیوست های فرهنگی خوبی را برای برنامه های کاری بدنبال داشت .

سفرهایی از جنس امید و سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد

امروز هم حضور میدانی وزیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از پروژه های مرتبط با این حوزه به عنوان یکی از محورهای گردشگری کشور قطعا می تواند ضمن سرعت بخشی به روند پروژه های متعدد در دست اجرا به تقویت حوزه گردشگری استان و کشور کمک کند.

در طول این حضورهای میدانی روز پنجشنبه هفته جاری هم رئیس حوزه علمیه کشور را در استان برای یک سفر دو روزه خواهیم داشت که به رفع موانع موجود فرهنگی در این استان به عنوان یک بخش زیربنایی کمک خواهد کرد.

در مجموع برآیند این حضور ها آن هم بمنظور ارزیابی و بررسی پروژه های عظیم در دست اجرا خود حکایت از بصدا درآمدن صوت قطار پیشرفت و توسعه استان در دولت سیزدهم دارد که قطعا آثار و شواهد این پیشرفت ها را مردم در آینده نزدیک در زندگی شان احساس خواهند کرد.

سفرهایی از جنس امید و سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha