۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵
کد خبر: 85107424
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید وزیر کشور از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج

یاسوج- ایرنا- " احمد وحیدی "وزیر کشور در اولین برنامه کاری سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد از سایت جهاد مسکن ملی یاسوج با ظرفیت ۱۶۰ واحد و اعتبار ۹۰ میلیارد تومان بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر کشور روز چهارشنبه در حاشیه این بازدید اظهار کرد: به منظور تسریع در احداث نهضت ملی مسکن، تمام قیمت شن و ماسه باید بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار تنظیم شود.

سید علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید ضمن تشریح روند اقدامات انجام گرفته برای ساخت مسکن ملی در این استان گفت: افزایش قیمت غیرمتعارف شن و ماسه موجب مشکلاتی شده است.
وی اضافه کرد : از انجا که قیمت گذاری در دست دولت و اداره صمت نیست و بر اساس قانون، قیمت گذاری شن و ماسه باید توسط اتحادیه ها انجام گیرد لذا می طلبد که در این خصوص چاره اندیشی شود که وزیر کشور در این خصوص گفت: این قیمت گذاری با مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا مغایر است.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در خصوص پیشرفت پروژه سایت جهاد گفت: مسکن ملی در حال ساخت است و قراردادها دو ساله است، طی دو سال ساخت این مساکن به اتمام می رسد، با این حال اگر با این افزایش قیمت ها مواجه باشیم کار به خوبی پیش نخواهد رفت.

بازدید وزیر کشور از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج

وزیر کشور با توجه به مساکن مهر نزدیکی سایت جهاد گفت که می توانستید این ساختمان ها را بجای چهار طبقه، هشت طبقه بسازید.

وی عنوان کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زمین های کشاورزی خلاف قانون است و باید به این مورد توجه شود.

وحیدی با اشاره به طرح نهضت ملی مسکن در سایت جهاد، ابراز کرد: این طرح باید در ۶ یا هفت طبقه اجرا می شد تا مسکن های بیشری در این طرح گنجانده می شد.

محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی محدودیت طبقه ها را به خاطر نزدیکی فرودگاه به این منطقه اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این بازدید ضمن تشریح آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان به وزیر کشور گفت: حدود ۹ هزار نفر از متقاضیان در مرکز استان است که تاکنون ساخت ۵۲۵ واحد آغاز شده است.

عیسی شهامت افزود: برای ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در شهر یاسوج با مشکل زمین مواجه هستیم و امیدواریم با کمک مسئولان کشوری این مشکل در مرکز استان رفع شود.

وحیدی پس از گزارش معاون عمرانی و استاندار کهگیلویه وبویراحمد دستورات لازم در جهت تسریع در ساخت طرح نهضت ملی مسکن را صادر کرد.

گفتنی است این طرح ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است تا یک سال دیگر به طور کامل تکمیل شود.

در سفر یک روزه وزیر کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد، احمد وحیدی پس از ادای احترام به شهدای روستای ده برآفتاب، از تونل جاده سی سخت بازدید خواهد کرد، پس از آن از پل سوم و ساحل رودخانه بشار بازدیدی خواهد کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه ها قرار می گیرد.

بازدید وزیر کشور از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج

همچنین وزیر کشور از ساختمان در حال ساخت استانداری بازدید خواهد کرد و پس از آن در نشستی با معاونان استاندار، فرمانداران و شهردارهای استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین با ستاد اربعین استان شرکت خواهد کرد.

وزیر کشور در مدت یکسال گذشته چندین بار به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده که قطعا این سفرها در عملکرد استانی دولت مثبت و مطلوب ارزیابی می شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha