۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85107353
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ روستای خراسان شمالی دچار تنش آبی است

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۲
کد خبر: 85107353
۲۰۰ روستای خراسان شمالی دچار تنش آبی است

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۲۰۰ روستای استان دچار تنش آبی است و از این تعداد ۷۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

رضا نعیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین میزان آبرسانی با تانکر به شهرستان های بجنورد، رازو جرگلان و مانه و سملقان انجام می شود.

وی افزود: خشکسالی در سال های اخیر، روستاهایی که از منابع آبی بهره مند بودند را با افت شدید آب دهی مواجهه کرده است و به همین دلیل اکنون با تانکر آبرسانی می شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: سال گذشته با انجام طرح های آبرسانی و بهره گیری از ظرفیت خیران ۳۵ روستا از آب شرب پایدار بهره مند شدند.

نعیمی اضافه کرد: پروژه آبرسانی به ۲۴ روستا در شهرستان اسفراین نیز رو به اتمام است و انعقاد قرار داد برای آبرسانی پایدار به ۱۱۴ روستا نیز در دستور کار است.

انجام بیش از ۹ هزار متر ویدئومتری شبکه فاضلاب

وی با اشاره به ویدئومتری از شبکه های جمع آوری فاضلاب استان در سال گذشته گفت: ویدئومتری و بازدید از درون شبکه های جمع آوری فاضلاب امری است که به صورت مستمر مدنظر این شرکت است و در راستای رفع مشکلات و ایرادات شبکه های فاضلاب در حال بهره برداری انجام می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: سال گذشته ۹ هزار و ۳۷ متر از شبکه های فاضلاب در حال بهره برداری در دو شهر بجنورد و اسفراین مورد بازدید و ویدئومتری قرار گرفت.

نعیمی با اشاره به ساخت ۲ دستگاه ویدئومتری توسط نیروهای بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه تجهیزات دستگاه های ویدئو متری و متعلقات مربوط به آن هزینه زیادی دارد شرکت آب و فاضلاب استان در راستای انجام این موضوع از طریق تشکیل تیم های کارشناسی توسط پرسنل بهره برداری فاضلاب اقدام به ساخت دو دستگاه ویدئومتری با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال نموده است.

۸۵ درصد خراسان شمالی با خشکسالی مواجه و تامین منابع آب هم اکنون یکی از دغدغه های مسوولان است و آب شرب سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از سدها تامین می شود.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha