۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85305693
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۲۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به سه روستای خراسان‌شمالی هزینه شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان‌شمالی گفت: ۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای آبرسانی به سه روستای شهرستان بام و صفی آباد هزینه شد.

رضا نعیمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این طرح های آبرسانی در روستاهای «زنفت»، «قارضی» و «گوه جان» شهرستان بام و صفی آباد اجرا و یک هزار و ۵۴۰ نفر از آب شرب سالم بهره مند شدند.

وی افزود: طرح های آبرسانی شامل اجرای سه هزار و ۴۸۰ متر خط انتقال از روستای «زنفت» تا «قارضی» و سه هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال در روستای «گوه جان» است.

شهرستان بام و صفی آباد در ۶۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر اسفراین قرار دارد.

نعیمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی طرح آبرسانی روستای «بی بهره» شیروان، گفت: این روستا با ۵۷۸ نفر جمعیت تاکنون زیرپوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی نبود که به همت کارکنان این شرکت در شیروان و با اجرای طرح آبرسانی به زودی از آب شرب سالم بهره مند می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان‌شمالی ادامه داد: برای بهره مندی این روستا از آب شرب سالم تاکنون بیش از پنج هزار متر شبکه توزیع و خط انتقال اجرا شده است که لوله های مورد نیاز آن را یکی از خیران آبرسان کشور تهیه کرده است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها و ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها دارد.

هشت سد در خراسان شمالی با توان تنظیم ۲۳۴ میلیون مترمکعب آب در حال بهره برداری است اما خشکسالی امسال ذخیره آب سدهای خراسان شمالی را به کمتر از ۴۰ درصد رسانده است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha