آزاده غفاری: خانه‌های خلاق ورود نوآوری به صنعت سینما را تسهیل می‌کنند

تهران- ایرنا- مسئول غرفه خانه خلاق و نوآوری بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۳ گفت: یکی از راه‌های ورود هرچه بیشتر نواوری و فناوری به صنعت سینمای ایران، فعالیت خانه خلاق است تا محلی باشد که افراد با ایده‌های خود به آنجا مراجعه کنند.

آزاده غفاری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره اهداف این مجموعه اظهار داشت: خانه‌های خلاق و نوآوری به عنوان محیطی که برای افراد به منظور ایده پردازی، طراحی و توسعه فناوری های جدید فراهم می شوند، تاثیر قابل توجهی بر صنعت دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه این خانه‌ها با رویکردهای نوین و خلاقانه در دسترس کارآفرینان و توسعه دهندگان هستند، توانسته‌اند به طور چشمگیری در ارتقای کیفیت و سرعت توسعه فناوری ها مؤثر باشند.

مسئول غرفه خانه خلاق و نوآوری بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۳ توضیح داد: صنعتِ مهم سینمای ایران نیز مانند صنایع دیگر به نوآوری و فناوری بسیاری نیاز دارد. در حقیقت، دنیای این صنعت وابستگی بیشتری به تکنولوژی پیدا کرده و نیازمند استفاده از آخرین نوآوری ها، فناوری‌هاست.

غفاری تصریح کرد: یکی از راه‌های ورود هر چه بیشتر نواوری و فناوری به صنعت سینمای ایران، فعالیت خانه خلاق است تا محلی باشد که افراد با ایده‌های خود به آنجا مراجعه کرده و با همکاری و تبادل ایده، امکان توسعه و بالا بردن کیفیت فناوری ها برایشان فراهم شود.

وی با اشاره به هدف شتابدهی خانه خلاق سینمای ایران عنوان کرد: هدف این خانه این است که با شتابدهی و منتورینگ ایده های سینمایی موجود جهت تبدیل به یک اثر سینمایی در یک فرآیند صنعتی و نوین ، خلق ثروت از طریق ایجاد شبکه روابط ساماندهی شده با صنایع مجاور سینمای ایران و جهان، ریل گذاری برای ورود نسل جدید سینماگران کشور به حوزه سینمای حرفه ای، آموزش و تزریق مفاهیم جدید کسب و کار به جامعه سینمای کشور، جذب سرمایه های خرد و سرگردان بخش خصوصی به صنایع تصویری و گسترش بازار سینمای ایران در زمینه های مختلف بتواند صنعت مهم سینمای ایران را به سمت تولیدات حرفه ای ببرد.

غفاری خاطرنشان کرد: حضور خانه خلاق سینمای ایران در اینوتکس ۲۰۲۳ را می‌توان آغاز حمایت و استقبال از ایده های نوآور و خلاق در حوزه سینما دانست که امید است بهترین نتایج حاصل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha