عملیات اجرایی ساختمان اداری مرکز وکلا استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - عملیات اجرایی ساختمان اداری وکلا و کارشناسان رسمی استان مرکزی روز چهارشنبه با حضور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، معاون عمرانی استانداری، رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی و جمعی از مسئولان محلی در اراک آغاز شد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی در حاشیه آغاز به کار عملیات اجرایی این طرح به خبرنگار ایرنا، گفت: این ساختمان در مساحتی به وسعت یک‌هزار و ۲۳۵ مترمربع با زیربنای ۲ هزار مترمربع ایجاد می‌شود.

حجت‌الاسلام« «عبدالمهدی موسوی» افزود: این مرکز در چهار طبقه ایجاد می‌شود و برای ساخت آن ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی به ضرورت وجود وکلا در دادرسی اشاره کرد و عنوان کرد: مردم به نقش وکیل مستقل پی‌برده‌اند و وجود وکیل باعث می‌شود حق مردم در دادرسی‌ها محفوظ شود.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه ورودی پرونده‌ها به دادگستری زیاد است، اگر از ظرفیت وکالت استفاده شود، تعداد ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها کاهش می‌یابد.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: در صورتیکه وکالت جزو کسب و کار اعلام شود، زمینه ایجاد اشتغال نیز برای نسل جوان فراهم می‌شود و از سوء استفاده برخی افراد جلوگیری به عمل می‌آید.

وی اظهار کرد: باید بستر کار وکالتی در کشور مهیا و فرهنگ وکالت در جامعه نهادینه شود و مردم به اهمیت مشورت با وکیل پیش از هر اقدام حقوقی، توجه کنند.

۲۱۲ شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه‌های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha