۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85106953
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تاخیر در تصویب طرح تفصیلی کرج تخلف در ساخت و ساز را افزایش داد

کرج - ایرنا - رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج گفت: تاخیر در تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی هزینه های جبران ناپذیری برای کلانشهر کرج داشته و تخلف های ساخت و ساز را افزایش داده است.

سید مرتضی اعتصامی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: طرح تفصیلی چند سال باید بازنگری شود و مقدمات و تشریفات قانونی آن به نحوی است که شهرداری آن را تنظیم و به تصویب شورای شهر، کمیسیون ماده پنج و در شورای برنامه ریزی استان و سپس به تائید شورای عالی معماری و شهرسازی برساند.
وی افزود: طرح تفصیلی در واقع برنامه توسعه‌ای شهر است و یک سری الزامات زیست محیطی، شهرسازی معماری، حمل و نقلی و غیره آن در این طرح گنجانده شده است.

رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج اظهارکرد: در ادوار گذشته عدم بررسی به موقع طرح تفصیلی توسط شهرداری کرج یا مشاور طرح بازه زمانی این طرح طولانی شده و به مغایرت ها پرداخته نشده که مشکلاتی در پی داشته است .
وی یادآور شد: یکی از مشکلات، عدم تمکین مردم به الزامات طرح تفصیلی بوده ضمن آنکه در بخش های مختلف دارای مغایرت است.
عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: مشکلات ناشی از انجام درست طرح تفصیلی کنونی و عدم بازنگری به موقع این طرح سبب شده تا بخشی از پهنه فضای سبز کرج طبق برنامه محقق نشود .
وی افزود: اگر طرح تفصیلی کرج به موقع تهیه و تصویب می شد اکنون ۲ هزار و ۳۸۰ هکتار فضای سبز در این کلانشهر داشتیم در صورتی که ۱۲۱ هکتار آن تبدیل به فضای سبز نشده است.
اعتصامی خاطرنشان کرد: اکنون بخشی از اراضی با کاربری فضای سبز کرج به مسکونی تبدیل شده که از آثار عدم تصویب طرح تفصیلی به شمار می رود.
رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر کرج یادآور شد: تصویب و ابلاغ طرح تفصیلی شهر کرج بنا به علل مختلف کارشناسی، طبق بررسی های رسمی حدود چندین سال است که به تاخیر افتاده است.

وی به اختلافات بین شهرداری کرج و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در خصوص برخی املاک در اطراف امامزاده محمد(ع) کرج اشاره کرد و افزود: اگر این اراضی آزاد سازی شود با تعریض مسیرهای منتهی به این امامزاده ترافیک کاهش می یابد.

شهر کرج به وسعت حدود ۱۷۵ کیلومتر مربع و حریمی به وسعت ۱۸۷ کیلومتر مربع در دامنهٔ رشته‌کوه البرز مرکزی قرار دارد.

از ابلاغ طرح تفصیلی قدیمی این شهر حدود ۱۲ سال می گذرد که می بایست ۲ سال پیش طرح جدید جایگزین آن می شد. اکنون به علت عدم ابلاغ طرح جدید مشکلاتی در تغییر کاربری ها و بلاتکلیفی تعدادزیادی از املاک و کابرها به وجود آمده است و شهروندان انتظار دارند با ابلاغ طرح جدید زمینه ساخت و ساز اصولی و تعیین تکلیف املاک کرج فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha