استاندار یزد، تقویت زیرساخت‌های هلال احمر استان را خواستار شد

یزد _ ایرنا _ استاندار یزد گفت: زیرساخت های مورد نیاز برای فعالیت جمعیت هلال احمر استان باید تقویت شود تا زمینه های لازم برای فعالیت بیشتر این مجموعه و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها فراهم شود.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در دیدار با مدیرعامل و شورای معاونان جمعیت هلال احمر استان، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر استان به لحاظ منابع انسانی مجموعه ای غنی است، خاطرنشان کرد: باید زیرساخت های فعالیت این مجموعه تقویت و زمینه های لازم جهت فعال شدن هر چه بیشتر ظرفیت های آن فراهم شود.

استاندار یزد خدمات جمعیت هلال احمر را برای جامعه حیاتی دانست و افزود: مبنای پایه گذاری جمعیت هلال احمر «نوع دوستی» است که امری فطری، فراگیر و ورای سلایق، نگاه ها و خط کشی های مرزی است.


وی با بیان اینکه جنس خدمات هلال احمر در کشور ایران متفاوت از سایر کشورهاست، اظهارداشت: در کشور ما عامل معنویت و اعتقادیِ برگرفته از معارف و مبانی دینی، رنگ و بوی خدمت در این مجموعه را متفاوت کرده است و باعث شده سرمایه اجتماعی این مجموعه، در تراز بالاتری نسبت به بسیاری از نهادهای عمومی غیردولتی قرار گیرد.

فاطمی همچنین یکی از ویژگی های مهم و قابل توجه هلال احمر را داوطلب محور بودن آن عنوان و تصریح کرد: بخش عمده اعضای جمعیت هلال احمر را بدنه داوطلبی آن تشکیل می دهد و کلیه افراد با علم به سختی ها و خطرات آن، پای در میدان عمل این جمعیت گذاشته اند.
در این نشست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گزارشی از فعالیت های این جمعیت در زمینه امدادرسانی به شهروندان و حضور در مواقع بحران ارائه کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha