مولدسازی اموال مازاد استان مرکزی گام بلندی در راستای تحقق شعار سال است

اراک - ایرنا -  معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی گفت: طرح مولدسازی اموال مازاد این استان، گام بلندی در راستای تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید است و این مهم با جدیت مورد پیگیری است.

به گرایش خبرنگار ایرنا، سیدمجتبی آل یاسین شامگاه سه‌شنبه در نشست مولدسازی اموال مازاد دولتی افزود: همه دستگاه های اجرایی مکلفند در راستای اجرایی شدن طرح مولدسازی و کمک به تامین منابع مالی دولت، تعامل و هم افزایی لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: اجرایی کردن این طرح علاوه بر کاهش هزینه‌های دولت، کمک شایانی به تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌های استان مرکزی می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مرکزی اظهار کرد: شمار زیادی از املاک مورد استفاده بهینه قرار نمی‌گیرد و فقط هزینه نگهداری سنگینی به همراه دارد.

آل یاسین ضمن تاکید بر اینکه اجرای این طرح، مورد تاکید رهبری و مصوبه سران سه قوه است، گفت: با تعامل و همکاری اداره کل اقتصادی و دارایی استان مرکزی، در آمد فروش املاک علوم پزشکی، آموزش و پرورش و سایر شرکت‌های دولتی و بانکها به صورت ۱۰۰ درصد به دستگاه مربوطه بازمی‌گردد و باید این مهم مد نظر ویژه قرار گیرد که تاکنون سایر ارگانها در این راستا تعامل و وحدت رویه مناسبی داشته‌اند و جای تقدیر دارد.

مدیر کل اقتصادی و دارایی استان مرکزی نیز با اشاره به املاک مازاد شناسایی شده سایر دستگاه‌های اجرایی بیان کرد: تاکنون ۳۰ درصد املاک مازاد ارگانهای این استان شناسایی شده و به طور حتم در امتداد مسیر، شمار املاک افزایش می‌یابد.

سعید ملااسماعیلی افزود: چنانچه در راستای شناسایی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان تعامل و هم افزایی لازم صورت گیرد در اسرع وقت طرح‌های نیمه تمام تکمیل و شاهد کاهش هزینه ها در سایر بخش‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه تمامی املاک شناسایی استان با همکاری و تمایل دستگاههای اجرایی مربوطه استان بوده، افزود: با شیوه‌های سنتی تامین اعتبار طرح‌های نیمه تمام به کندی انجام میشود که می‌طلبد با تهاتر و مولدسازی در این راستا گامهای موثرتری برداریم و انتظار است سازمان برنامه و بودجه، اولویت‌ها را تعیین کند.

همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی بیان کرد: در راستای اجرای طرح مولدسازی املاک مازاد، نیاز است هرگونه فروش، معاوضه و بهره وری بر اساس اولویت انجام شود.

نوربخش عسگری افزود: در گام نخست، شناسایی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان بود که تاکنون شمار قابل قبولی شناسایی شده و نیاز است رویکرد مولدسازی برای تمامی اموال شناسایی شده، مشخص و سپس نوع بهره‌‍گیری از اموال طرح‌های نیمه تمام تعیین تکلیف شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha