۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85106256
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

مدال‌ها در نزد خانواده شهدا و موزه ارزش می‌یابد

رشت - ایرنا - ۲ قهرمان اسبق ورزش گیلان معتقدند مدال‌ها به خودی خود ارزشی ندارند وقتی ارزش می یابند که برای مردم و نزد مردم باشد چنانکه یکی از آنها مدال‌های خود را به خانواده شهدا و دیگری به موزه هدیه کرد.

به گزارش ایرنا، جهانبخش عسگری و فردین معصومی از قهرمانان ارزنده و معروف ورزش گیلان و کشور روز سه‌شنبه در حاشیه تجلیل از اهداکنندگان مدال به موزه رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کردند: مدال‌های کسب شده متعلق به مردم است و وقتی ارزش واقعی خود را می یابندکه در بین مردم باشد.

فردین معصومی کشتی گیر باسابقه گیلانی که چندین مدال جهانی و آسیایی را کسب کرده در این رابطه گفت: صاحبان این مدال‌ها مردم هستند و از سایر قهرمانان نیز درخواست دارم که مدال‌های خود را به موزه اهدا کنند.

وی افزود: من وظیفه خودم را انجام دادم و مدال هایی را که در دوران ورزشی کسب کرده بودم را به عنوان بخشی از افتخاراتی که برای مردم کسب کرده ام و با آنان معنی می یابد، موزه رشت اهدا کردم وهم اینک همه مردم می‌توانند با حضور در موزه این مدال‌ها را مشاهده کنند.

اهدای مدال طلای جهانی کشتی به خانواده شهدا

وی بیان کرد: فرزندم امیررضا معصومی که توانسته طی چند سال اخیر عناوین قهرمانی جهان را در کشتی آزاد و در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید کسب کند، شب گذشته مدال‌هایش را به خانواده شهیدان یوسفی در ماسال اهدا کرد خانواده ای که سه شهید گرانقدر در راه دفاع از مام میهن در دوران دفاع مقدس به این سرزمین هدیه کرد.

وی ادامه داد: امیررضا در مسابقات کشتی ۲۰۲۱ نوجوانان در مجارستان، ۲۰۲۲ جوانان در بلغارستان و مسابقات ۲۰۲۳ امیدهای جهان در اسپانیا قهرمان شد و سه مدال طلا گرفت.

وی بیان کرد: این سه مدال طلا را به مادر شهیدان یوسفی که سه فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده است اهدا نمود.

وی عنوان کرد: اگر امیررضا بتواند مدال المپیک را هم کسب کند، آن را به موزه رشت اهدا خواهدنمود.

فردین معصومی خاطرنشان کرد:اگر ورزشکاران به شهرت و معروفیت و جایگاهی دست می‌یابند، آن را مدیون افرادی هستند که در دفاع مقدس جان خود را نثار میهن اسلامی کردند و اینک آزادی و امنیت خود را مدیون خون این شهدا و ایثارگری خانواده های آنان هستیم.

شهید قدرت‌الله یوسفی در سال ۶۴ در منطقه اشنویه، شهید محمود یوسفی در سال ۶۵ در منطقه شلمچه و شهید محمد یوسفی در سال ۶۳ در کردستان به شهادت رسیدند.

بیش از ۸۰ مدالم را به موزه رشت اهدا کردم

جهانبخش عسگری قهرمان ۱۰ دوره مسابقات وزنه‌برداری قدرتی نابینایان جهان نیز در حاشیه تجلیل از اهداکنندگان مدال به موزه رشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۰ مدال طلای قهرمانی جهان و بیش از ۷۰ مدال قهرمانی آسیایی، بین‌المللی و کشوری خود را به موزه رشت اهدا کردم و از این بابت بسیار خوشحال هستم.

وی در این رابطه گفت: در سال ۹۲ تمام مدال‌های خود را تحویل موزه رشت دادم چون آنها مال تمام مردم کشورم به خصوص مردم گیلانی هاست.

وی ادامه داد: برای انجام این امر ابتدا در سال ۹۱ با مدیرکل وقت میراث فرهنگی گیلان مکاتباتی انجام دادم و پس از آن تصمیم به این کار گرفتم و هم‌اینک این مدالها در موزه رشت برای عموم مردم قابل رویت است.

قهرمان ۱۰ دوره وزنه‌برداری نابینابان جهان اضافه کرد: البته از همه قهرمانان می خواهم که مدال‌های خود را که برای کسب آن زحمات زیادی کشیدند به موزه تقدیم کنند تا همه مردم بتوانند نتایج زحمات آنان را مشاهده کنند.

عسگری به قهرمانی‌های خود در مسابقات جهانی نیز اشاره و بیان کرد: از سال ۶۴ در رشته‌های ورزشی کشتی، دو ومیدانی و جودو فعالیت خود را آغاز کردم و از سال ۷۳ نیز در رشته وزنه‌برداری قدرتی فعالیتم را آغاز کرده و موفق شدم اولین مدال طلای جهانی خود را در کشور اسپانیا کسب کنم.

وی اظهار کرد: پس از آن در ۹ دوره مسابقه قهرمانی جهان موفق به کسب مدال طلا شدم و در سال ۸۷ نیز آخرین مدال طلای خود را در مسابقات برزیل کسب کردم که البته به جز ۱۰ مدال طلای جهانی، بیش از ۷۰ مدال نیز در مسابقات آسیایی، بین‌المللی و کشوری بدست آوردم که همه این مدال‌ها هم اینک در موزه رشت است.

مراسم تجلیل از اهداکنندگان مدال به موزه رشت روز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی با حضور مسئولان این موزه در رشت برگزار شد که در نهایت از جهانبخش عسگری، فردین معصومی، کاوه عباسی و خانواده مرحوم حسین نیک‌نژاد که مدال‌های خود را به این موزه اهدا کردند، تقدیر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha