صدقی: تجهیزات بازیکنان هاکی روی یخ را خودشان خریدند/ نمی‌توانیم به مسابقات جهانی برویم

تهران- ایرنا- رئیس انجمن هاکی روی یخ گفت: نایب قهرمانی تیم ملی بانوان در آسیا خیلی ارزشمند است که با سیستم‌های معمول، چه نتیجه‌ای می‌گیریم. در رشته‌ای که سرمایه‌گذاری دولتی نشده، غرور ملی و شوق و هیجان به وجود آمده است.

کاوه صدقی در گفت‌وگو با ایرنا، پس از کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ملی هاکی روی یخ بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی، اظهار داشت: هاکی روی یخ ایران با تاسیس تنها پیست کشور متولد شد و ما تا وقتی که این پیست را نداشتیم نمی‌توانستیم عضو فدراسیون جهانی شویم و بعد از تاسیس آن به عضویت فدراسیون جهانی درآمدیم. برای آنکه در مسابقات شرکت کنیم نیاز به لیگ داشتیم و دو دوره لیگ برگزار کردیم و این اولین حضور زنان ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانویسیه بود.

وی افزود: قهرمانی آسیا و اقیانوسیه یک مسابقه است که در آن تیم‌ها در دو سطح شرکت می‌کنند. ما با سطح ۲ وارد این مسابقات شدیم و خوشبختانه توانستیم به عنوان تیم نایب قهرمان سطح دو به سطح یک برسیم.

رئیس انجمن هاکی روی یخ عنوان کرد: این هاکی‌بازان سه سال است که در اردوی تیم های ملی هستند و پیش از مسابقات قهرمانی آسیا سه ماه به صورت متمرکز زیر نظر فرزاد هوشیدری تمرین می‌کردند. مربیان روس، دیوید میناری مربی توسعه فردی و چند مربی خارجی دیگر با ملی‌پوشان تمرین کردند. در این سه سال به دلیل کرونا مسابقاتی برگزار نشد، اما ملی‌پوشان در مسابقات کاپ امارات و بازی‌های کشورهای اسلامی کازان نایب قهرمان شدند.

صدقی: تجهیزات بازیکنان هاکی روی یخ را خودشان خریدند/ نمی‌توانیم به مسابقات جهانی برویم

وی یادآور شد: در مسابقات قهرمانی آسیا دختران ما به هند ۱۷ گل، کویت ۲۰ گل، قرقیزستان ۲۶ گل، امارات ۱۴ گل و سنگاپور ۳ گل زدند و به فینال رفتند. دیدار فینال بسیار پایاپای بود و از شبکه ورزش هم پخش شد. تایلند به دلیل اینکه امتیازات میزبانی و سابقه بیشتری داشت، توانست دختران ما را شکست دهد. هرچند هوای شرجی ۴۵ درجه و مشکل غذا و همچنین تماشاگران عجیب و غریب تایلندی سبب شد تا بازی را واگذار کنیم. ما در یک بازی آبرومند وامتیازی نزدیک ۳ بر یک شکست خوردیم و در اولین حضور نایب قهرمان شدیم.

صدقی گفت: بازیکنان خودشان هزینه‌های تجهیزات را پرداخت کردند و حقوقی هم ندارند. ملی‌پوشان با عشق این ورزش را دنبال می‌کنند و نهایتا توانستند نایب قهرمانی آسیا شوند. این موضوع خیلی ارزشمند است که با سیستم‌های معمول، چه نتیجه‌ای می‌گیریم. د

وی یادآور شد: نایب قهرمانی تازه شروع کار دختران است و در آسیا پنج تیم داریم که اساسا در مسابقات سطح یک و دو جهانی شرکت می‌کنند. ما نمی‌توانیم در مسابقات جهانی شرکت کنیم، اما در آسیا با هفت تیمی که شرکت می‌کنند، می‌توانیم سال آینده با طلا برگردیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha