۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85103167
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستگیری کلاهبرداری تلفنی با ۳۰۰ فقره سرقت در البرز

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۹
کد خبر: 85103167
دستگیری کلاهبرداری تلفنی با ۳۰۰ فقره سرقت در البرز

کرج - ایرنا - فرمانده انتظامی البرز گفت: با تلاش ماموران پلیس فتا فردیس، اعضای باند خانوادگی کلاهبرداری تلفنی با ۳۰۰ فقره کلاهبرداری در این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از پلیس البرز ، سردار "حمید هداوند" اظهار کرد: به دنبال ارجاع چندین پرونده کلاهبرداری تلفنی توسط اشخاص ناشناس به پلیس در سطح شهرستان فردیس، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حکایت از این داشت که کلاهبرداران در ساعات پایانی شب با مالباختگان تماس گرفته و با حالت اضطراب و گریان خود را از اقوام نامبردگان معرفی می کردند و با بیان اینکه الان قادر به صحبت کردن نیستند سوژهای خود را به سمت صحبت کردن از طریق پیامک می کشانند و از این طریق درخواست مبالغی به عنوان قرض کرده و از طرفی با شناسایی فروشندگان اقلام دست دوم در سایت های دیوار و شیپور شماره کارت های آنها را برای خرید دریافت و به مالباختگان پرونده برای واریز وجه می دادند.

وی اضافه کرد: در ادامه علیرغم برجای نماندن هیچ گونه ردی از متهمان، اما با تلاش های شبانه روزی و به کارگیری اقدامات فنی و پلیسی کاراگاهان پلیس فتا، اعضای باند خانوادگی کلاهبرداری از طریق تماس تلفنی شناسایی و در چند عملیات جداگانه چهار نفر در این زمینه دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان در تحقیقات تکمیلی به انجام ۳۰۰ فقره کلاهبرداری از این طریق اقرار کرده اند، گفت: تاکنون با تلاش ماموران پلیس فتا ۲۰ نفر از مالباختگان پرونده شناسایی و تلاش برای شناسایی سایرین ادامه دارد.

دستگیری کلاهبرداری تلفنی با ۳۰۰ فقره سرقت در البرز

دستگیری اراذل و اوباش سابقه دار درکرج

فرمانده انتظامی کرج از شناسایی و دستگیری یکی از اراذل و اوباش سابقه داری که اقدام به قدرت نمایی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان کرده بود، خبرداد.

سرهنگ"پیمان گودرزی" اظهار کرد: در پی دریافت اخباری مبنی بر قدرت نمایی و ایجاد مزاحمت یک نفر از اراذل و اوباش سابقه دار شهر کرج برای شهروندان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران با بررسی های میدانی و اقدامات هوشمندانه پلیسی یک نفر از اراذل و اوباش سابقه دار را شناسایی و ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه نامبرده دستگیر و در بازرسی از وی چند تیغه سلاح سرد و تعدادی اقلام غیرمجاز کشف کردند.

وی با اشاره به این که متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد، خاطر نشان کرد: اخلال در نظم و امنیت عمومی و ارعاب شهروندان خط قرمز پلیس بوده و پلیس تحت هیچ شرایطی اجازه نمی‌دهد کسانی بخواهند آرامش جامعه را برهم بزنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha