۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۱۹
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85103492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار پلیس‌های محله در البرز به هشت هزار نفر رسید

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۱۹
کد خبر: 85103492
شمار پلیس‌های محله در البرز به هشت هزار نفر رسید

کرج - ایرنا - استاندار البرز با تاکید بر کاهش ۳۰ درصدی جرایم در این استان گفت: سال گذشته هفت هزار پلیس محله به کارگیری شدند که امسال شمار آنان به هشت هزار نفر رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا مجتبی عبداللهی شنبه شب در نشست کمیسیون راهبردی پیشگیری و مقابله با سرقت استان البرز ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات فراجا استان در برقراری نظم و امنیت افزود: با اتخاد تدابیر پیشگیرانه و تمرکز بر حل موانع و مشکلات، کاهش جرایم امکان پذیر خواهد بود.

وی گفت: یکی از عوامل بروز جرایم خشن از جمله سرقت و خفت‌گیری، وجود محل‌های بی دفاع شهری هستند که اداره برق استان البرز با همراهی فرمانداران باید نسبت به تامین روشنایی تمامی معابر به ویژه ۱۱۰ محل احصا شده، اقدام کند.

استاندار البرز بیان کرد: استقرار پلیس‌های محله با استفاده از ظرفیت شرکت‌های انتظام در تمامی محله‌های استان البرز موجب کاهش سرقت می‌شود.

شمار پلیس‌های محله در البرز به هشت هزار نفر رسید

وی گفت: استان البرز از امکان اردوگاه ماده ۱۶ (درمان اعتیاد اجباری) برخوردار شد و اکنون حدود ۲ هزار و ۱۵۰ معتاد متجاهر در این اماکن جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند.

عبداللهی افزود: باید نسبت به ایجاد یک اردوگاه ماده ۱۶ متمرکز با ظرفیت ۶ هزار نفر در استان البرز اقدام شود.

وی همچنین گفت: سرایدار باید در مدارس مستقر شود و آموزش و پرورش در مدارس جدید خود نیز امکان خانه سرایداری را فراهم کند.

استاندار البرز اظهار داشت: ساماندهی ضایعات فروشان در استان البرز باید در دستور کار قرار گیرد چراکه منشا بروز بسیاری از جرایم و به کارگیری نیروهای اتباع غیرمجاز و کودکان شده است.

وی گفت: فرمانداران باید ساماندهی ضایعات فروشان را با جدیت دنبال کنند و در تعامل با شهرداران این امر را به سرانجام مطلوب برسانند.

مشاغل مزاحم شهری ساماندهی شود

عبداللهی افزود: مشاغل مزاحم شهری نیز باید در مکان مناسب ساماندهی و مستقر شوند.

وی با تاکید بر تامین دوربین‌های کنترلی در استان گفت: فرمانداران و شهرداران باید زمین مناسب برای ساخت و راه‌اندازی کلانتری‌ها را جانمایی و تامین کنند.

استاندار البرز تاکید کرد: شهرداری‌ها به ویژه در شهرهای کرج و فردیس با ارایه بسته‌های تشویقی نسبت به ایجاد پارکینگ‌های عمومی اقدام کنند.

وی آموزش و اطلاع رسانی به مردم را در آگاهی از زمینه‌های بروز جرم و مقابله با آنها موثر دانست و از تمامی دستگاه‌های استان خواست برای این منظور، امکانات لازم را فراهم کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha