۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85102832
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

رفع چالش‌های رشت نیازمند ثبات و کارآمدی مدیریت شهری است

رشت - ایرنا- استاندار گیلان گفت: رفع مسائل و چالش‌های رشت نیازمند ثبات مدیریت شهری و مدیریتی متخصص، متعهد و کارآمد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در مراسم معارفه شهردار جدید رشت در تالار مرکزی این شهر با تاکید بر اینکه رشت به شدت نیازمند ثبات در مدیریت شهری است، اظهار کرد: بی‌ثباتی مدیریت شهری موجب طولانی شدن پروژه‌ها از جمله مساله مربوط به پسماند شده‌است.

وی با اشاره به غنای فرهنگی رشت اضافه کرد: مردم رشت تمدن ساز بوده و بر پایه تمدن زندگی کرده‌اند، رشد و توسعه شهری را دیده‌اند، این شهر بزرگان بسیاری را در خود پرورش داده‌است، از این‌رو مدیریت شهری آن باید انتظارات مردم رشت را برآورده کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه رشت در گذشته خود قدمگاه بزرگانی بوده که امروز در جمع ما نیستند، خاطر نشان کرد: جمعیت شهر رشت به نسبت گذشته افزایش یافته از این رو باید متناسب با جمعیت برنامه‌ریزی شود.

وی شهر رشت را مرکز فرماندهی و قلب تپنده گیلان عنوان کرد و ادامه داد: این شهر متعلق به همه استان است و باید همه با هم برای توسعه، عمران و آبادانی این شهر تلاش کنیم.

عباسی بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها اعم از نهادها، سازمان‌ها و دستگاه های اداری و عمومی، نمایندگان مجلس و نیز مردم را هنر مدیریت شهری دانست و خاطر نشان کرد: مدیر شهری برای پیشبرد کارها و توسعه شهر باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرده و با همه بخش ها تعامل و همکاری داشته باشد.

وی با تاکید بر اهتمام جدی برای رفع مشکلات مربوط به رشت از جمله رفع آلودگی‌ رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، پسماند سراوان و مشکلات زیست محیطی اظهار کرد: در این موارد طی ۲ سال اخیر کارها و اقدامات خوبی کلید خورده و اجرایی شده که باید به سرانجام مناسب برسد.

استاندار گیلان با یادآوری دور اول سفر رئیس‌جمهور در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به گیلان و بازدید از رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت و دستور صریح برای رفع مشکلات این ۲ رودخانه عنوان کرد: منشا آلودگی این رودخانه‌ها؛ سراوان رشت، زندان لاکان، شهر صنعتی، مسکن مهر، بیمارستان و فاضلاب شهری است که باید برای رفع آلودگی‌های آنان اهتمام جدی شود.

وی با بیان اینکه عملیات احداث تصفیه‌خانه زندان لاکان به اتمام رسیده که باید موضوع بررسی شود، اظهار کرد: ۳۶ درصد آلودگی‌های رودخانه های زرجوب و گوهررود مربوط به شهر صنعتی رشت است که بر اساس وعده‌ای که داده‌اند قرار است تا دهه فجر امسال به پایان برسد.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر رشت و ضرورت رفع این معضل خاطر نشان کرد: برای مساله ترافیک رشت جلسه ویژه ای گذشته شود، رفع این مشکل برای ما مهم است.

وی از اعضای شورای اسلامی خواست با همدلی همراهی در چارچوب قانون کارها را پیش ببرند و مصوبات نیز بر اساس چارچوب و اسناد بالادستی و قوانین و دستورالعمل‌های تکلیفی باشد.

استاندار گیلان به شهردار جدید رشت نیز توصیه کرد تا تمرکز خود را بر اهدافی که در برنامه تنظیم کرده، بگذارد و از حاشیه پرهیز کند.

سخنگوی شورای اسلامی رشت از صدور و ابلاغ حکم رحیم شوقی شهردار جدید رشت از سوی وزیر کشور خبر داد. حکم شهردار جدید رشت از سوی وزیر کشور ابلاغ شد

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha