رییس دیوان عدالت اداری به صورت مستقیم و بی‌واسطه با گلستانی‌ها دیدار کرد

گرگان - ایرنا - حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت‌علی مظفری رییس دیوان عدالت اداری کشور، در دومین روز از سفر خود به استان گلستان، بدون واسطه و به صورت مستقیم و چهره به چهره با مردم این استان در خصوص مشکلات مربوطه دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا تا زمان ارسال این خبر، بیش از ۱۵۰ نامه و درخواست مردمی مرتبط با حوزه وظایف دیوان عدالت اداری، با دستور مستقیم رییس دیوان و معاونین وی، اسکن شده و برای پیگیری به تهران ارسال شده است.

رییس دیوان عدالت اداری در این خصوص گفت: تعدادی از متقاضیان درخواست سرعت در رسیدگی‌ها را داشتند که بنا بر ضرورت درخواست، دستور رسیدگی خارج از نوبت صادر شد.

حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری روز چهارشنبه در حاشیه این دیدارها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی از متقاضیان هم درخواست سرعت در اجرای احکام صادر شده در دیوان داشتند که در این بخش هم پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اگر احراز شود دستگاهی می‌توانسته حکم را اجرا کند، اما بدون عذر موجه در اجرای حکم استنکاف کرده باشد، بدون شک دیوان از ظرفیت قانونی و حقوقی استفاده  و با مدیران متخلف برخورد لازم را  انجام می دهد.

وی افزود: بخش دیگر از درخواست‌های مراجعان رسیدگی دوباره به آرای قطعی شده در دیوان برای بررسی مستندات ارائه شده بود که در این بخش هم اظهارات و مستندات را ملاحظه می‌کنیم و اگر احراز شد که رای برخلاف قانون صادر شد، بدون شک به منظور رسیدگی دوباره به شعبه هم عرض در دیوان ارجاع خواهد شد.

رییس دیوان عدالت اداری گفت: نتیجه اولیه رسیدگی به درخواست‌های امروز مراجعان، حداکثر تا ۲ هفته آینده به صورت تلفنی یا پیامک به آنان اعلام خواهد شد.

رییس دیوان عدالت اداری به صورت مستقیم و بی‌واسطه با گلستانی‌ها دیدار کرد

مظفری افزود: در سفرهای استانی با آن دسته از دستگاه‌هایی که بیشترین پرونده‌ و مراجعه کننده داریم، نشست‌ها و جلسات تخصصی در سه بخش کار و تامین اجتماعی، مسائل اقتصادی و شهرسازی و حوزه اداری و استخدامی برگزار می‌کنیم تا دغدغه‌های دیوان به این مدیران منتقل و از آنان می‌خواهیم بدون ضرورت به طرح دعوا در دیوان، نسبت به پاسخگویی به مردم و درخواست‌های آنان دستور دهند.

وی ادامه داد: مطالب، ابهامات و سوالاتی که مدیران دارند نیز در جلسه پاسخ داده می‌شود و راهکارهای قانونی مناسب برای تسریع در اجرای احکام ارائه خواهد شد.

رییس دیوان عدالت اداری برای سفر سه روزه و ملاقات با مردم به استان گلستان سفر کرده است که شب گذشته در جلسه شورای قضایی استان صحبت کرد و امروز تمام وقت خود را آخرین نفر به دیدارهای مردمی اختصاص داده و فردا ضمن دیدار با آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان در جلسه شورای اداری استان حضور خواهد داشت.

معاونت‌های قضایی نظارت و بازرسی، امور کار و تامین اجتماعی، امور اقتصادی اراضی و شهرسازی، توسعه و مدیریت منابع، امور حقوقی - پیشگیری و پژوهش و نیز امور اداری - استخدامی و فرهنگی نیز در این سفر همراه رییس دیوان عدالت اداری هستند که امروز به صورت جداگانه در خصوص پرونده‌ها و مشکلات مردم گلستان در حوزه‌های مربوطه دیدار و گفت و گو کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha