آذربایجان‌غربی قابلیت تبدیل به پایگاه غواصی در کشور را دارد

ارومیه - ایرنا - رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: با سرمایه‌گذاری انجام گرفته در منطقه سیلوانا، استان آذربایجان‌غربی قابلیت تبدیل به یکی از قطب‌های پایگاه غواصی کشور را دارد.

مهدی حیدری روز چهارشنبه در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات نجات غریق و غواصی استان آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توجه ویژه فدراسیون به استان‌های ساحلی کشور افزود: هم‌اکنون هفت استان ساحلی در کشور داریم که برنامه فدراسیون در این استان‌ها با سایر مناطق تفاوت دارد.

به گفته وی، فدراسیون از طریق هیات‌های استانی دوره‌های آموزشی برای ناجیان غریق با آخرین امکانات و اطلاعات آموزش می‌دهد تا با آمادگی بدنی در این اماکن حضور داشته باشند.

حیدری ادامه داد: انتظار داریم با تلاش تیم جدید و هیات‌های شهرستانی، شاهد اماکن ایمن در فصل آبی و در تمام طول سال باشیم تا حادثه‌ای پیش نیاید.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه حضور در سواحل در ۲ ماه پایانی زمستان و ابتدای بهار در مناطق جنوبی و در تابستان (۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور) در استان‌های شمالی بیشترین مخاطب را دارد، گفت: در این خصوص مسوولیت سواحل در اصل به عهده ستاد ساماندهی سواحل وزارت کشور بوده و تفویض اختیار به استانداران شده که هیات‌های نجات غریق و غواصی نیز یکی از اعضای این ستادها هستند.

آذربایجان‌غربی قابلیت تبدیل به پایگاه غواصی در کشور را دارد

وی اضافه کرد: هیات با کمک سایر دستگاه‌های عضو ستاد با آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های انجام گرفته نقاط حادثه خیز را با کمک سایر دستگاه‌ها اطلاع رسانی کرده و طرح‌های سالم‌سازی نیز اجرا می‌شود و لازم است هموطنان به هشدارها توجه کافی را داشته باشند.

حیدری در خصوص بازدید از منطقه سیلوانا و سرمایه‌گذاری در این منطقه یادآور شد: طرحی که در منطقه سیلوانا قرار دارد یک سرمایه گذاری مناسب توسط بخش خصوصی است.

وی تاکید کرد: می‌توان با تبدیل این منطقه به قطب پایگاه غواصی در سطح کشور، بعد از اخذ مجوزهای لازم شاهد برگزاری دوره‌های تفریحی و آموزشی بود.

رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی در خصوص بحث اعطای میزبانی به استان آذربایجان‌غربی گفت: با برنامه‌ریزی هیئت استان و همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان، فدراسیون آماده اعطای میزبانی مسابقات نجات غریق و دوره‌های غواصی به آذربایجان غربی است.

به گزارش ایرنا در مجمع انتخاباتی هیات نجات غریق و غواصی استان آذربایجان‌غربی، «کیوان رحمت خدا» با کسب حداکثر آرا برای چهار سال به عنوان رییس هیات انتخاب شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha