۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84912588
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار میلیارد ریال برای ایمن سازی اماکن ساحلی اختصاص یافت

اردبیل - ایرنا - رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی از اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال برای تجهیز و ایمن سازی اماکن آبی استان های ساحلی خبر داد.

مهدی حیدری روز شنبه در مجمع انتخاباتی هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل گفت: با تلاش وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون به دستور رئیس جمهور مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال برای تجهیز و ایمن سازی اماکن آبی هفت استان ساحلی کشور اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار نفر به صورت سازمان یافته در بخش نجات غریق، غواصی و آب درمانی در کشور مشغول به فعالیت هستند، افزود: ۲۰۰ هزار نفر هم در دوره های آموزشی نجات غریق، غواصی و آب درمانی شرکت کرده اند.

وی پیشگیری از غرق شدن افراد را مهمترین اولویت فدراسیون و هیات های نجات غریق و غواصی برشمرد و بیان کرد: غواصان و ناجیان مانند دیده بانان باید از غرق شدن افراد پیشگیری و از وقوع حوادث تلخ جلوگیری کنند.

او اضافه کرد: ناجیان و غواصان باید اهمیت و ارزش کار خود را بدانند چرا که اقدامات آنها به حیات و ممات افراد و حادثه دیدگان منجر می شود.

حیدری ادامه داد: نجات یک انسان از مرگ و حیات بخشیدن به آن کار بسیار مقدس و ارزشمندی است و حتی از کسب مدال جهانی و المپیک نیز با ارزش تر است و برای همین ناجیان و غواصان باید افتخار کنند که چنین کار بزرگ انسانی و اخلاقی را انجام می دهند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با اشاره به اینکه نجات غریق باید همگانی باشد، گفت: آموزش آحاد مردم و همگانی کردن نجات غریق از دیگر اولویت های فدراسیون است.

وی افزود: در این راستا فدراسیون با آموزش و پرورش تفاهمنامه ای برای آموزش معلمان منعقد کرده است تا آنها نیز بتوانند به دانش آموزان آموزش های لازم را ارایه دهند.

او با اشاره به قابلیت ها و پتانسیل های استان اردبیل اظهار کرد: هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل جزو سه هیات برتر در کشور است.

به گزارش ایرنا، در این مجمع انتخاباتی که سه نامزد داشت ۲ نفر از آنها انصراف و رامین طوری با کسب ۲۲ رای از مجموع ۲۲ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیات نجات غریق و غواصی استان اردبیل انتخاب شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha