مدیرعامل بیش از هزار شرکت دانش بنیان زنان هستند/ایجاد شرایط مناسب برای بانوان نخبه

تهران - ایرنا - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور گفت: از میان بیش از هشت هزار و ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان، زنان در بیش از هزار شرکت در جایگاه مدیرعاملی نقش آفرینی می‌کنند، این در حالی است که ۱۷ درصد از سهام این شرکت ها متعلق به بانوان است.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا، جمعی از بانوان کارآفرین، نوآور و فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان همزمان با دومین رویداد شکوفا، در نشستی صمیمانه و بدون واسطه از دغدغه‌ها و چالش‌های پیش رو در مسیر فعالیت دانش‌بنیان با روح الله دهقانی فیروزآبادی سخن گفتند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور در این نشست اظهار داشت: نیمی از دانشجویان و ۳۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور را زنان تشکیل می‌دهند. شرایط و فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادها و توانمندی‌ها برای بانوان نخبه صاحب ایده و کارآفرین در زیست‌بوم اقتصاد دانش‌بنیان فراهم شده است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: با حمایت‌هایی که معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در سطوح مختلف برنامه‌ریزی کرده است، فعالیت در این فضا بیش از پیش تسهیل می شود.

وی به توانمندی‌های منحصر به فرد و بالای زنان در کمک به رشد و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تصریح کرد: به ثمر نشستن یک ایده نوآورانه، طی کردن مراحل رشد و بلوغ تا رسیدن به بازار، طاقت‌فرسا، زمان‌بر و نیازمند استمرار است. با توجه به پشتکار، تلاش و انگیزه‌مندی که در بانوان وجود دارد به خوبی می‌توانند از عهده این مهم بربیایند و ایده را به سرمنزل مقصود برسانند.

زنان مدیرعامل بیش از هزار شرکت دانش بنیان هستند/ایجاد شرایط مناسب برای بانوان نخبه

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تاکید کرد: زیست‌بوم دانش‌بنیان از این قابلیت برخوردار است که به فعالان این حوزه در نقشی که می‌خواهند ایفا کنند، آزادی و حق انتخاب بدهد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: در عالم دو طیف خلقت داریم که زن و مرد هستند که صفات مختلفی در افراد از این دو طیف توزیع و متجلی شده است. این که بین بانوان و مردان در توانمندی زنان تفکیک و تمایز و تبعیض قایل شود نگرشی صحیح نیست و باید به هر دو جنس از منظر انسان نگاه کنیم. باید بستر و فضایی فراهم شود تا هر فرد، متناسب با علائق، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود در جامعه نقش آفرینی کند.

نقش آفرینی اثرگذار بانوان در اقتصاد دانش‌بنیان

وی با بیان اینکه در زیست‌بوم فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان بستر و فضای لازم را برای شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌های بانوان به خوبی فراهم است، خاطرنشان کرد: زیست‌بوم فناوری و نوآوری، محل و مجال ایده‌های نوآورانه و عزم جدی برای به ثمر رساندن این ایده‌ها است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور یادآور شد: زنان خداوندگار پرورش هستند و با ممارست و استمراری که در ذاتشان نهفته است، در نهایت ایده را به عمل می‌رسانند و نگاهی به آمار موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت مدیریت و نقش آفرینی بانوان، گواهی بر این مدعا است.

دهقانی فیروزآبادی همچنین گفت: در دانش بنیان ها این نگاه انسانی و فرهنگ تعاملی و همراهی وجود دارد که هرکس متناسب با خواست و توانایی خود فعالیت کند و این حیث، هیچ محدودیتی وجود ندارد و بانوان آزاد هستند که هر نوع نقش خود را دراین زیست بوم انتخاب کنند. وظیفه نهادهای اثرگذار، جامعه و تصمیم‌سازان این است که ازاین انتخاب به نحو احسن حمایت و افراد را در به سوی شکوفایی استعدادها و تعالی هدایت کنند.

زنان مدیرعامل بیش از هزار شرکت دانش بنیان هستند/ایجاد شرایط مناسب برای بانوان نخبه

براساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی به بهانه دومین رویداد شکوفا که همزمان با روز جهانی مالکیت فکری و با شعار «بانوان، مالکیت فکری: شتاب‌دهی خلاقیت و نوآوری» برگزار شد، میزبان زنان تاثیرگذار و فعال در زیست‌بوم فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش‌بنیان بود.

در حاشیه این نشست، جمعی از بانوان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، بدون واسطه و در فضایی صمیمی از مشکلات، دغدغه‌ها و نیازهایشان برای حرکت در مسیر رشد و ارتقای زیست‌بوم فناوری و نوآوری گفتند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور ضمن گفت‌وگو با این جمع و بیان راهکارها، دستورات لازم را برای رسیدگی به موارد مطرح شده صادر و بر ایجاد زمینه‌های لازم برای تسهیل فعالیت آنان با اولویت‌ قرار دادن مشکلات این دست از فعالان حوزه دانش‌بنیان تاکید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha