۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85097494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بغداد: مواضع ما درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ثابت است

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه عراق در آستانه نشست اردن درباره سوریه اعلام کرد که «موضع ما در مورد لزوم بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب قاطع است».

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت‌وگو با المیادین از نشست روز دوشنبه وزاری خارجه اردن، عراق، عربستان، مصر و سوریه در شهر امان درباره سوریه خبر داد.

الصحاف درباره دیدار فردا در اردن تصریح کرد که «موضع ما در مورد لزوم بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب قاطع است».

وی افزود: «سوریه باید بر اساس یک راه حل سیاسی که امنیت و ثبات آن را افزایش می‌دهد به جایگاه خود در اتحادیه عرب بازگردانده شود».

احمد الصحاف پیش از این هم از از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت کرد و گفت که همگرایی اعراب یک اتفاق مثبت است و پیامدهای منطقه‌ای و بین‌المللی مثبتی را نیز به همراه خواهد داشت.

بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، در اولین سفر خود به کشورهای عربی از زمان آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ و با توجه به تلاش‌های منطقه‌ای برای بازگرداندن سوریه به کشورهای عربی، به عمان و امارات رفت.

از زمان آغاز جنگ تروریست‌ها علیه سوریه تحت مدیریت برخی کشورها، چند کشور عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس روابط دیپلماتیک خود را با سوریه قطع کرده و اتحادیه عرب نیز عضویت سوریه را به حالت تعلیق درآورده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha