۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۶
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85097039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۱۰۰ پروانه ساخت در شهرک صنوف آلاینده بیرجند صادر شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون در شهرک صنوف آلاینده بیرجند هزار و ۱۰۰ پروانه ساخت صادر شده است و از این تعداد ۴۰ واحد گواهی پایان کار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد اشرفی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنوف آلاینده بیرجند و بررسی میدانی مشکلات این شهرک در جمع خبرنگاران افزود: ۱۰۰ واحد صنفی در این شهرک مستقر شده‌ و قرار است تمامی واحدهای آلاینده صوتی و زیست محیطی مرکز استان طی یک برنامه مشخص و به عنوان تکلیف قانونی در شهرک صنوف آلاینده مستقر شوند.

وی بیان کرد: طرح انتقال صنوف آلاینده بیرجند از سطح شهر به سایت مورد نظر چندین سال‌ قبل کلید خورد و به دلیل مشکلات مختلف تاکنون به سرانجام کامل نرسیده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: این شهرک دچار مشکلات مختلف از جمله واگذاری زمین، تامین زیرساخت‌ها، آب، برق و جاده دسترسی است و با پیگیری‌های که در دولت سیزدهم صورت گرفته سال گذشته زیرساخت‌های خوبی در این شهرک ایجاد شد.

وی اضافه کرد: در بازدید امروز نیز قرار شد شرکت توزیع برق برای ارتقای زیرساخت برق شهرک اقدام کند همچنین تعرفه‌های برق و آب برای واحدهای مستقر به عنوان تولیدی در نظر گرفته می‌شود که باعث کاهش هزینه‌های اصناف خواهد شد.

اشرفی جاده دسترسی را از مشکلات مهم شهرک صنوف آلاینده بیرجند عنوان کرد و گفت: در این خصوص مقرر شد که هیات مدیره شهرک صنوف آلاینده با همکاری راهداری و شهرداری، مشکلات احداث جاده دسترسی که در شورای ترافیک استان مصوب شده را بررسی کنند.

وی افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی هم اعتبارات خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک صنوف آلاینده مصوب شده است که امیدواریم احداث جاده دسترسی و برق‌رسانی این شهرک هرچه سریعتر به سرانجام خوبی برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اعتراض برخی کسبه و اصناف در مورد نحوه واگذاری اراضی که در سنوات قبل انجام شده است، گفت: در این خصوص کمیته پایش با محوریت دفتر امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری تشکیل می‌شود و با حضور همه متولیان و تعدادی کسبه این موضوع در جلسات موردی بررسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: همه تلاش ما این است که با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و بخش خصوصی در سال جاری به عنوان سال "مهار تورم و رشد تولید" ساماندهی خوبی در شهرک صنوف آلاینده داشته باشیم.

اشرفی به موضوع اراضی این شهرک اشاره کرد و گفت: خرید و فروش اراضی واگذار شده به اصناف و کسبه در شهرک صنوف آلاینده بیرجند غیرقانونی است و اگر این اراضی وارد فضای دلالی شود حتما با افرادی که نسبت به خرید و فروش آنها اقدام کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با همراهی جمعی از مدیران استانی و شهری امروز از سایت صنوف آلاینده بیرجند در بلوار پیامبر اعظم شمالی بازدید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha