شهردار بیرجند: ۱۷ واحد در شهرک صنوف آلاینده پایان کار گرفتند

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند گفت: تاکنون هزار و ۷۳ پروانه ساخت در شهرک صنوف آلاینده بیرجند صادر شده است که با گذشت ۱۶ سال فقط ۱۷ واحد گواهی پایان کار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی بهترین روز چهارشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور معاون اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد افزود: ۲ قطعه زمین ۱۱ هکتاری و سه هکتاری در این شهرک متعلق به شهرداری است.

وی گفت: زمین‌هایی که شهرداری منتقل می‌کند با قرارداد ۲ ساله و کمترین اجاره است که بعد از ۲ سال با احراز اهلیت، زمین به صاحب صنوف واگذار می‌شود.

شهردار بیرجند اظهار داشت: آگهی خرید و فروش برخی از زمین‌های شهرک صنوف آلاینده و نیز روند کُند ساخت و ساز برای انتقال واحدهای صنوف آلاینده از داخل شهر به این شهرک با توجه به صدور اندک پایان کار، جای تامل دارد.

وی گفت: مردم شهر بیرجند بیشتر از وجود صافکاری‌ها و تعمیرکاران در خیابان‌های عدل، شهید مصطفی خمینی و شهید فهمیده ناراضی هستند این در حالی است که بیشترین صدور پروانه ساخت برای واحدهایی از جمله مصالح ساختمانی و مصنوعات فلزی صادر شده و باید برای انتقال صنوف آلاینده خیلی مزاحم، تدبیر شود.

بهترین افزود: عزم جدی برای ورود صنوف آلاینده شهر به شهرک صنوف آلاینده وجود ندارد و آنچه مورد نظر شهروندان و دولت است تاکنون در این شهرک اتفاق نیفتاده است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند نیز در این نشست گفت: با تورم موجود و حذف یارانه‌ از برخی اقلام، بخشی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان با مشکل کمبود نقدینگی مواجه شده‌اند.

محمدعلی رمضانی افزود: با توجه به اینکه ۳۳ درصد اشتغال پایدار خراسان جنوبی در حوزه صنعت و معدن است به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش تولید، شاهد تعدیل نیروی حدود هزار و ۸۰۰ نفر در این حوزه بوده‌ایم.

وی خواستار افزایش تسهیلات تکلیفی و تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها همچنین اختصاص سهم بیشتری برای بخش صنعت استان شد.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند اظهار داشت: واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ وقتی وضعیت منابع مالی استان را می‌بینند تمایلی برای انتقال حساب‌های بانکی خود به داخل استان ندارند.

طرح انتقال صنوف آلاینده که در این نشست مطرح شد، یکی از طرح‌های زیربنایی در شهر بیرجند است که در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷ کلید خورد و طی این سال‌ها در مرحله تامین زیرساخت‌های لازم قرار داشته است.

قرار است با تکمیل طرح سایت صنوف کارگاهی در مرکز استان، واحدهای آلاینده در هشت گروه صنفی از سطح شهر بیرجند جمع‌آوری ‌و در مکان جدید مستقر شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha