۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85096983
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در خواف از تحصیل بازماندند

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۵
کد خبر: 85096983
۲ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز در خواف از تحصیل بازماندند

گناباد-ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش خواف گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز این شهرستان در مقاطع ابتدایی و متوسطه بازمانده از تحصیل هستند.

روح الله غلامپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین دلایل معضل بازماندگی از تحصیل شامل معلولیت دانش‌آموزان، والدین بدسرپرست و ناتوانی والدین در پرداخت هزینه های تحصیلی و ازدواج زودهنگام است.

وی شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و استفاده از ظرفیتهای مختلف برای جذب آنان به تحصیل را رویکرد مهم اداره آموزش و پرورش خواف برشمرد.

رییس اداره آموزش و پرورش خواف بیان کرد: ۲۲۶ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل این شهرستان در سال تحصیلی جاری جذب مدارس و تحصیل شدند.

وی کمبود ۲۰۸ کلاس درس را از مشکلات مهم این بخش عنوان و بیان کرد: ۱۶ کلاس درس هم در کانکس دایر است که باید با بهره گیری از ظرفیت خیران کلاس درس مناسب برای این دانش آموزان احداث شود.

غلامپور با بیان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز خوافی کلاس درس مناسب ندارند، اظهار داشت: این بخش با کمبود ۷۰۰ معلم مواجه است.

وی گفت: ۱۰۸ کلاس درس با مشارکت خیران و شرکتهای معدنی در شهرستان خواف در حال احداث است و افزایش مشارکت و بهره گیری از پتانسیلهای مختلف برای رفع این معضل ضروری است.

سه هزار و ۳۰۰ معلم در قالب ۳۴۰ کلاس درس، کار آموزش۴۳ هزار نفر دانش آموز مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه در شهرستان خواف را بر عهده دارند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha