اتمام طرح‌های نیمه تمام یادمان شهدای گمنام مازندران تا پایان امسال

ساری- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: طرح‌های مربوط یادمان‌های نیمه تمام شهدای گمنام مازندران تا پایان امسال ساخته و تکمیل خواهد شد.

رضا علیخانی عصر شنبه در نشست کمیته گنجینه ها و المانهای‌ کنگره شهدای مازندران با بیان اینکه، ۴۱ یادمان نیمه تمام شهدای گمنام در مازندران در حال اجرا است، افزود: طراحی و نظارت ساخت و اجرا و تامین منابع مالی این یادمانها در این نشست بررسی شد و تا انتهای امسال کار ساخت یادمانها پایان می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه موضوع دریافت کمک مردمی و خیرین و همچنین استفاده از منابع شهرداری ها به فرمانداران ابلاغ می شود، افزود: همچنین بر روند ساخت یادمانها توسط فرمانداران نظارت خواهد شد و با گزارش گیری دفتر فنی استانداری، روند اجرا هر هفته بررسی می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران از ابلاغ به ادارات کل و سازمان‌ها جهت ایجاد گنجینه شهدا در ادارات خبر داد و یادآورشد: ساخت المانهای شهدا، از جمله بالگرد شهدای خلبان و تندیس شهدای شاخص در شهرها و مکانهای مناسب است، جانمایی خواهد شد و در ضمن تعدادی از المان ها در برخی از روستاهای شهیدپرور مازندران نصب گردد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران نیز در این نشست با بیان اینکه اجلاسیه گنگره شهدا تابستان ۱۴۰۳ در مازندران اجرا می شود؛ اظهار کرد: برای این گنگره مقدماتی لازم است و ۲۲۰ عنوان کتاب برای آن چاپ خواهد شد.

عبدالله ملکی با اشاره به اینکه ۴۲۶ شهید گمنام در مازندران داریم، افزود: این شهدای گمنام در ۱۱۴ یادمان آرمیدند که از ۸ تا یک شهید در یادمان تدفین هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۳ یادمان شهدای گمنام مازندران تاکنون تکمیل شده و ۴۱ یادمان از ۱۰ تا ۷۰ درصد عملیات عمرانی آن باقی مانده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از ورود ۱۸ شهید گمنام امسال به استان خبر داد و گفت: المان‌ آنها باید قبل از ورود پیکر مطهر این عزیزان توسط شهرداری ها، خیرین، مردم و هیات امناء ساخته شود.

اتمام طرح‌های نیمه تمام یادمان شهدای گمنام مازندران تا پایان امسال

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha