معاون رییس جمهور: روند اجرایی پروژه های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد شتاب می گیرد

یاسوج- ایرنا- معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به روند رو به رشد پروژه های آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند اجرایی این طرح در یک سال اخیر رو به رشد بوده و با برنامه ریزی و حمایت دولت این طرح شتاب بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محسن منصوری روز شنبه در بازدید از طرح آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: تکمیل فاز اول این طرح به طول ٢٨ کیلومتر و تکمیل مخزن ۲۰هزار متر مکعبی نشان از توجه دولت به طرح های عمرانی کهگیلویه وبویراحمد است.

معاون رییس جمهور: روند اجرایی پروژه های عمرانی در کهگیلویه شتاب می گیرد

وی تصریح کرد: با برنامه های حمایتی دولت در تخصیص اعتبارات روند اجرایی این طرح با سرعت بیشتری از سرگرفته خواهد شد.

منصوری با اشاره به ظرفیت های خوب کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مختلف اضافه کرد: نیاز است این ظرفیت ها در راستای خدمات رسانی بیشتر شکوفا شود.

وی گفت: دولت در راستای ارائه خدمات رسانی بهتر به مناطق محروم از این ظرفیت ها حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با اجرای طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده که اکنون ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، آب موردنیاز حدود ۲۴۰ هزار نفر تامین می‌شود.

معاون رییس جمهور: روند اجرایی پروژه های عمرانی در کهگیلویه شتاب می گیرد

آرش مصلح عملیات انجام شده را شامل لوله گذاری به طول ۹هزار و ٨٢٠ متر، خاکبرداری و بازگشایی مسیر جاده سرویس به طول ٢٣ کیلومتر، احداث مخزن ٥٠٠٠ متر مکعبی (مخزن شماره ۴) و تکمیل عملیات مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر دهدشت عنوان کرد.
آرش مصلح با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح زیربنایی هزینه شده، اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن بیش از ۲۰میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: پروژه دارای پنج مخزن با ظرفیت ٤١ هزار و ٥٠٠ مترمکعب و شامل سه ایستگاه پمپاژ بوده که یکی از مخازن احداث و ۲ مخزن نیز در مرحله احداث است.پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و روستاهای اطراف با جمعیت ٢٤٠ هزار نفر شامل ١٥٣ هزار نفر شهری و ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١٦ میلیون و ٩٤٠ هزار مترمکعب آب کلنگ‌زنی شده است.

در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨٦٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣٤٥ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد.

معاون رییس جمهور: روند اجرایی پروژه های عمرانی در کهگیلویه شتاب می گیرد

پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده در اردیبهشت ۹۶ کلنگ زنی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha