ورزشکاران خراسان رضوی به اردوی تیم ملی "بوچیا" دعوت شدند

مشهد-ایرنا-رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان خراسان رضوی گفت: ۶ ورزشکار و مربی از این استان با صلاحدید کادر فنی به اردوی تیم ملی بوچیا (ویژه معلولان جسمی و حرکتی) دعوت شدند.

مصطفی صفایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس، "وحید نیک فرجام" به عنوان مربی، "مرتضی رباط جزی به عنوان ورزشکار و محمد رضا هراتی"به عنوان سرپرست به تیم ملی بوچیای آقایان دعوت شدند.

وی ادامه داد: همچنین "فاطمه شریعتی" به عنوان مربی و "میترا الفتی و فرزانه دلارامی" به عنوان بازیکن به تیم ملی بانوان این رشته ورزشی دعوت شدند.

رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان خراسان رضوی تصریح کرد: این افراد در راستای اعزام به مسابقات پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۳ چین، به دومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شده اند.

صفایی خاطر نشان کرد: این اردو از ۱۰ اردیبهشت به مدت چهار روز به همراه دیگر ورزشکاران دعوت شده از سراسر کشور، در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

بوچیا ورزش ویژه معلولان جسمی-حرکتی است که زیر نظر انجمن بین المللی تفریحات و ورزش های فلج مغزی اداره می شود.

در این رشته ورزشی ورزشکاران بر حسب توانایی فیزیکی به رقابت با حریفان می پردازند. هدف این بازی پرتاب توپ های رنگی به نزدیک ترین توپ سفیدی است که داور محل آن را مشخص کرده است.

هم‌اکنون ۸۰۰ ورزشکار جانباز و معلول در خراسان رضوی سازماندهی شده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha