۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۴۰
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85090641
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ هزار گردشگر از قلعه فلک الافلاک خرم آباد بازدید کردند

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: ۱۳ هزار و ۱۶۹ نفر در ۲ روز نخست اردیبهشت ماه امسال و همزمان با تعطیلات عید فطر از قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد دیدن کرده اند.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور افزود: در روز نخست اردیبهشت‌ماه پنج هزار و ۳۶۷ نفر از این اثر ارزشمند تاریخی، فرهنگی و گردشگری بازدید کردند.

وی اظهار داشت: همچنین در دومین روز از اردیبهشت‌ماه و همزمان با عید سعید فطر هفت هزار و ۸۰۲ نفر از قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافلاک خرم‌آباد دیدن کردند به نحوی که این قلعه یکی از پر بازدیدترین آثار گردشگری کشور بوده و هر روز مسافران زیادی از نقاط مختلف کشور از آن بازدید می‌کنند.

وی تصریح کرد: آب و هوای مطلوب و چهارفصل بودن لرستان باعث شده است که مسافران و گردشگران زیادی در فصول بهار و تابستان، این استان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

قلعه تاریخی فلک الافلاک یا دژ شاپورخواست یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد لرستان است که از ادوار گذشته تاکنون همچون نگینی بر تارک این دیار درخشیده و از اهمیت ویژه ای در ابعاد مختلف زندگی مردمان این استان برخوردار بوده است.

فلک الافلاک بنای عظیم آجری است که در دوره ساسانی روی تپه ‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد ساخته و زیبایی و معماری شگفت‌ انگیز این قلعه موجب شده است از سوی بسیاری کارشناسان به ‌عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب بگیرد.

فلک الافلاک بنای عظیم آجری است که در دوره ساسانی روی تپه ‌ای باستانی در مرکز شهر خرم‌آباد ساخته و زیبایی و معماری شگفت‌ انگیز این قلعه موجب شده است از سوی بسیاری کارشناسان به ‌عنوان یکی از شاهکارهای مهندسی و معماری دنیا لقب بگیرد.محوطه باستانی قلعه حدود ۱۲۰هزار مترمربع وسعت دارد و ارتفاع تپه با احتساب ارتفاع دیوارهای بنا از سطح خیابان های مجاور حدود ۴۰متر است، بر اساس مدارک تصویری تا حدود ۱۰۰ سال پیش بارویی ۱۲ برجی در پیرامون بنای فعلی وجود داشته که اکنون آثار آن در محوطه شمال غربی قلعه، قابل مشاهده‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha