۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۶
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85089277
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واشنگتن از کی‌یف خواسته بود با ترک باخموت خسارت را کاهش دهد

تهران-ایرنا- یک روزنامه آمریکایی نوشت: اسناد اطلاعاتی درز شده آمریکا نشان می‌دهد واشنگتن به اوکراین هشدار داده بوده که نمی تواند کنترل شهر باخموت را حفظ کند و برای کاهش خسارات، این شهر را ترک کند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: باخموت یا (به روسی) آرتموفسک در شمال استان دونتسک صحنه رویارویی خصومت آمیز بین روسیه و اوکراین در چند ماه گذشته بوده است که در کنار نزاع سنگین در بخش های غربی این مرکز مهم حمل و نقل ادامه داشته است.

این رسانه افزود: اسناد اطلاعاتی درز شده ای که در اختیار روزنامه آمریکایی واشنگتن پست قرار گرفته نشان می دهد که واشنگتن به کی‌یف هشدار داده قادر به حفظ باخموت نخواهد بود و نیروهایش احتمالا از سوی سربازان روسیه «محاصره خواهند شد».

واشنگتن پست نوشت: با این حال مقام های کی یف به این هشدار بی توجه بودند.

بر اساس اسناد «فوق سری» آمریکا به کی یف توصیه شده که خسارات خود را کاهش دهد و شهر باخموت را رها کند.

در این سند ظاهراً فاش شده که پیشروی‌های «پایدار» نیروهای روسیه از نوامبر (آبان/ آذر) «توانایی اوکراین برای حفظ شهر را به خطر انداخته است» و نیروهای اوکراینی احتمالاً «در خطر محاصره قرار خواهند گرفت، مگر اینکه ظرف یک ماه آینده عقب‌نشینی کنند».

اسپوتنیک نوشت: آرتموفسک که در اوکراین با نام قبل از شوروی سابق، باخموت شناخته می‌شود، ماه‌ها در مرکز خصومت‌ها در دونباس بوده است و نیروهای مسلح اوکراین متحمل خسارات سنگینی شده و جان غیرنظامیان را قربانی کرده‌اند.

اسپوتنیک همچنین نوشت گفته می‌شود که سند دیگری در اسناد محرمانه پنتاگون گام‌هایی را که اوکراین می‌تواند علیه مسکو بردارد، از جمله استفاده از مهمات پیشرفته، انجام کمپین‌های اطلاعاتی و استفاده از فناوری ضد پهپاد برای «تحمیل هزینه‌های آتی» بر نیروهای روسی نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، افشای اسناد و جزئیات محرمانه طرح آمریکا و ناتو برای تجهیز ارتش اوکراین برای حمله به روسیه و نیز اسناد محرمانه دیگر دولت بایدن، در شبکه های اجتماعی توئیتر و تلگرام منتشر شده که بازتاب های بسیاری داشته و افشا کننده وقایع بسیاری در حوزه های مختلف است.

اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) ۲۴ فروردین ماه اعلام کرد جک تکسیرا مظنون افشای اسناد اطلاعاتی بسیار محرمانه در فضای مجازی را دستگیر کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha